Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا- استان اصفهان؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در این باره  گفت: اقدامات مرمتی در این بازار تاریخی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال شامل استحکام بخشی ستون ها، طاق ها و اجرای برخی طاق های آسیب دیده انجام می شود.

فریدون اله یاری تاکید کرد: شهرستان تاریخی شهرضا که قدمت آن به پیش از اسلام باز می گردد، در مسیر شاهراه ارتباطی شمال به جنوب کشور قرار داشته، لذا این شهرستان در طول تاریخ به این واسطه در حوزه های فرهنگی و تمدنی فلات مرکزی ایران ازتوسعه و پیشرفت فراوانی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه بازار تاریخی شهرضا اشاره کرد و اظهار داشت : بازار تاریخی شهرضا در طول ازمنه مختلف از رونق و کوه فراوانی برخوردار بوده به گونه ائی که در سده های پنجم و ششم هجری قمری (درعصرسلاجقه) و سپس در سده یازدهم هجری قمری و همزمان با عصر صفوی، این بازار از رونق فراوانی برخوردار بوده است به گونه ائی که تجار و بازرگانان منطقه عراق عجم وبه ویژه تجار پایتخت صفوی (اصفهان)در این بازار رفت و آمد داشته و به تجارت می پرداختند.

در پایان این نشست مقرر گردید تا شهرداری شهرستان، اداره اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب شهرستان جهت مرمت بازار تاریخی شهرضا به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان یاری رسانی نمایند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره اوقاف و امور استان اصفهان تجارت شرکت آب و فاضلاب عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد

همایش روسای شورای‌های اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان امروز (پنجشنبه) در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همایش رؤسای شورای‌های اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با حضور رؤسای این شوراها و به میزبانی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

مجید نادرالاصلی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در این همایش روز شوراها، کارگر و معلم را گرامی داشت و اظهار کرد: دشمن در آغازین روزهای انقلاب اسلامی استاد مرتضی مطهری که فردی متفکر و ایدئولوگ انقلاب بود و ایده‌های وسیع برای کشور را داشت را گرفت و اینجا بود که امام (ره) فرمودند «آثار شهید مطهری بلا استثنا خوب است.»

وی افزود: کمیسیون ماده ۵، طرح اقدام ملی مسکن، بهینه‌سازی اراضی شهری و کاربری‌ها از جمله مواردی است که امروز مورد بحث رؤسای شوراهای استان قرار خواهد گرفت.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 749946

دیگر خبرها

  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت