Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی امروز ۲۰ خرداد در سخنانی گفت: اگر چه با پایان یافتن ماه رمضان فعالیت رادیو ترتیل نیز روی موج اف.ام به پایان می‌رسد اما با تدابیر اندیشیده شده، مخاطبان این رادیو می‌توانند از طریق اپلیکشین و پایگاه ایرانصدا شنونده رادیو ترتیل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید شاه‌آبادی با بیان اینکه قبل از ماه رمضان رادیو تلاوت و ترتیل را افتتاح کردیم و تقاضای مردم این بود که این رادیو منحصر به ماه رمضان نباشد، بیان کرد: امروز با راه‌اندازی پایگاه جامع قرآن ایرانصدا، حرکت دیگر را در زمینه فعالیت‌های قرآنی رقم زدیم چرا که رادیو تلاوت و ترتیل سابقه خوب و ارزشمندی دارد و در این مدت نقش ویژه و منحصر به فردی را در کنار رادیو قرآن برای شنوندگان ایفا کرده است.

وی افزود: رادیو قرآن با برنامه‌های ۲۴ ساعته، مفاهیم قرآنی را به درستی عرضه می‌کند و اقدامات جدیدی در کشور توسط رادیو قرآن از جمله تعامل با آموزش و پرورش و تعلیم ۵۲۰ هزار معلم در سراسر کشور انجام شده است.

شاه آبادی با بیان اینکه رسانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آثار سمعی و بصری قرآن در بیش از ۴۰ سال گذشته افتخارات زیادی آفریده است، عنوان کرد: امروز اگر سفره‌ای به نام پایگاه جامع قرآن ایرانصدا راه‌اندازی کردیم، مرهون زحمات ارزشمند همه کسانی هستیم که در طول دهه‌های گذشته در رادیو به تولیدات سمعی و بصری پرداختند و امروز رادیو صاحب ده‌ها تلاوت، ترتیل، ترجمه و تواشیح منحصر به فرد است و سرمایه عظیمی در اختیار رادیو است تا در اختیار مردم قرار دهد.

حجت‌الاسلام حسین انصاریان مهمان ویژه این مراسم نیز در سخنانی گفت: گویندگان رادیو، آیات و مفاهیم قرآن را هنرمندانه، نه فقط به مردم ایران بلکه به مردم سراسر جهان برسانند.

مهدی شاملو مدیر شبکه ایرانصدا نیز در این مراسم به ارائه گزارش فعالیت‌های این شبکه در فضای مجازی پرداخت و با بیان اینکه معاونت صدای رسانه ملی در حوزه قرآن در فضای مجازی فصل جدیدی را آغاز کرده است، گفت: پایگاه جامع قرانی ایرانصدا، مرجع کاملی از محتوای قرآنی شامل تلاوت، ترتیل، ترجمه و آموزش را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و بخش پژوهش و تفسیر نیز تا چند ماه آینده به این پایگاه اضافه خواهد شد.

مدیر شبکه ایرانصدا با اشاره به تاکید علی عسکری رییس رسانه ملی درباره فعالیت رسانه‌های صدامحور در فضای مجازی اظهار کرد: ممزوج شدن زندگی مردم با فضای مجازی اهمیت این حوزه را دو چندان کرده است و بر همین اساس با استفاده از امکانات فضای مجازی، محتوای قرآنی را در ظرف جدید برای مردم ارائه می‌کنیم.

شاملو با تاکید بر اینکه در حوزه قرآن در فضای مجازی فعالیت‌های زیادی انجام شده است و امروز ایرانصدا نیز به آن اضافه می‌شود تصریح کرد: رسانه ملی قصد دارد بخشی از کارهای بر زمین مانده در زمینه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را به دوش بکشد و نزدیک ۹ ماه است که با تلاش همکاران رادیو، برای نخستین بار ترجمه قرآن کریم از حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان با صدای سه گوینده ضبط و آماده پخش شده و از امروز در اختیار مخاطبان قرار می گیرد.

وی گفت: امسال، ترجمه های دیگر قرآن کریم نیز با صدای گویندگان رادیو برای مخاطبان پایگاه جامع قرآن ایرانصدا عرضه می‌شود.

در این مراسم با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، رضا قدیمی معاون فضای مجازی رسانه ملی، مهدی شاملو مدیر شبکه ایرانصدا، حجج اسلام حسین انصاریان و هاشم‌زاده هریسی و حسن بیادی، پایگاه جامع قرآن ایرانصدا رونمایی و راه‌اندازی شد و سپس با اهدای سپاس‌نامه از حمیدرضا مستفید، شهریار پرهیزگار، محمدحسین سعیدیان، سیدمهدی سیف، عباس امام جمعه، حسین کرمی، بهروز یاری گل و محمدرضا پورزگری به عنوان سرمایه‌های قرآنی کشور قدردانی شد.

کد خبر 4317463 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: حمید شاه آبادی رادیو ترتیل ماه مبارك رمضان تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی فیلم کوتاه سینمای مستند انیمیشن کارگردان تئاتر سریال ایرانی رادیو کنسرت موسیقی رادیو صبا پوستر نمایشگاه نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری جشنواره قرآن و عترت حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که امروز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: نیاز و عطش مردم با گذشت زمان به مفاهیم قرآن بیشتر می‌شود و این موضوع بتوان شاهد مثالش را در حوزه فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان پیدا کرد.

وی ادامه داد: قرآن ریشه در زندگی مردم و ملت دارد و هر چند روز هم حس نیاز به آن بیشتر شده‌است.بسیج دانشجویی اجرای برنامه جشنواره حیات با شعار حس یک انتخاب تازه که با زاویه جدید ورود به مفاهیم قرآنی پیدا می‌کند، قرآن را در متن زندگی تغییر می‌دهد.

وی با اعلام اینکه مدت زیادی از اطلاع‌رسانی این جشنواره نگذشته است، افزود: بیش از دوازده هزار نفر در نه رشته ورود داشته و ارزیابی شدند. مرحله نهایی این جشنواره نیز در مشهد مقدس ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با ۴۰۰ نفر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: محوریت جشنواره موضوع سبک زندگی است.توجه به اینکه قرآن در متن زندگی جاری و ساری باشد و آنچه در این شرایط و فضای متلاطم به انسان آرامش می‌دهد، مفاهیم قرآنی است.

وی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا رخ داده نوید دهنده جنس صداهایی است که در متن قرآن آمده که یاریگر مظلوم باشیم و صدای حقیقت جویی در تمام عالم در حال شنیده شده است. این جشنواره سال نخستی است که برگزار می‌شود امیدواریم سالهای بعد حوزه بین الملل را به آن اضافه کنیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: اقبال دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف جای خودش را باز کرده است. استحکام مفاهیم اسلامی با مضامین قرآنی قابل انتقال به نسل جوان است.

قاسمی در پایان گفت: شبکه کردن کسانی که کنش گری در خصوص مسائل قرآنی دارند، بسیار اهمیت دارد و صرفاً برگزاری رویداد و جلسه نمی‌تواند کمک کننده باشد. با شبکه کردن کسانی که به دنبال مفاهیم قرآنی تلاش می‌کنند با فهم دقیقی از مسائل، به دنبال تلاش برای حل کردن آن برمیاییم.

در ادامه محمد بابایی دبیر جشنواره قرآن و عترت حیات گفت: جشنواره حیات از آبان سال گذشته آغاز شد ۸ هزار نفر در نه رشته ثبت نام کردند. در این جشنواره، دانشجو را به سبک زندگی سوق می‌دهیم تا روز به روز با مفاهیم قرآنی جلو ببریم. مرحله استانی از اول ماه رمضان تا آخر این ماه برگزار شد.

وی با اعلام رشته‌های این جشنواره گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف هنری برپا می‌شود.پنج رشته آوایی، یک رشته کتبی و سه رشته هنری از جمله رشته‌های این جشنواره است.

بابایی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تخصص نیستیم، اظهارداشت: ما به رشته‌هایی پرداختیم که خودش به تنهایی چندین بخش را در برمی‌گیرد. همچنین رویداد طرح ملی راویان قرآن از جمله برنامه‌های دیگر این جشنواره است.

کد خبر 6097477 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • شیعه باید منطق و استدلال را فراگیرد