Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@06:56:42 GMT

نشانه‌ها و روش درمان ورم معده

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۳۷۷۶

نشانه‌ها و روش درمان ورم معده

    ورم معده نوعی التهاب، سوزش و ساییدگی در بافت معده است که می‌تواند بطور ناگهانی یا به تدریج ایجاد شود. این بیماری ممکن است دلایل متعددی داشته باشد، اما معمولا عوامل عفونی و مشکلات خود ایمنی از مهمترین علل این بیماری بشمار می‌آیند. در ادامه با مهمترین علل و روش‌های درمان ورم معده بیشتر آشنا میشیم.

چه عواملی باعث ایجاد ورم معده می‌شود؟
ورم معده می‌تواند بر اثر مصرف برخی داروها، فشار‌های جسمی، شرایط خاص پزشکی و جراحی، مصرف مواد شیمیایی و عفونت ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از شایع‌ترین علل ورم معده میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف برخی دارو‌ها مانند آسپرین، دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن، دارو‌های تجویزی استروئیدی مانند پردنیزون، قرص‌های مکمل پتاسیم، قرص آهن و دارو‌های ضدسرطانی شیمی درمانی یکی از علل ایجاد ورم معده است.
افرادی که به شدت بیمار و مجروح هستند یا مورد آندوسکوپی و یا حذف بخشی از معده قرار میگیرند. همچنین بیماران سرطانی و بیماری‌های خودایمنی پس از درمان و افراد دارای استفراغ مزمن در معرض خطر ورم معده هستند.
عفونت و بیماری‌هایی مثل سل، سیفلیس، عفونت‌های ویروسی و قارچی، انگل و کرم‌ها از علل ایجاد ورم معده هستند.
از دیگر علل شایع ورم معده میتوان به استرس و فشار، مصرف الکل و سیگار و رفلکس صفرا اشاره کرد.

علائم ابتلا به ورم معده
ورم معده گاهی اوقات نشانه یا علامت خاصی ندارد و در بسیاری از موارد در افراد مختلف متفاوت است. اما از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های ورم معده میتوان به موارد زیر اشاره کرد

استفراغ، تهوع و درد مکرر معده و بوی بد دهان (در برخی موارد بالا آوردن خون یا مواد قهوه مانند)
نفخ یا درد شکم
سوء هاضمه و سکسکه
احساس سوزش یا گرسنگی در معده مابین وعده‌های غذایی یا در شب
بی اشتهایی، دفع مدفوع سیاه یا سفید
احساس درد در قفسه سینه، معده و ضعف و بی حالی

ورم معده را چگونه درمان کنیم؟
مواد غذایی داغ، تند و ادویه دار، غذا‌های اسیدی مثل گوجه فرنگی و بعضی میوه ها، غذای سرخ شده و پر چرب و حاوی الکل، شکلات و کافئین مانند چای این بیماری را بیشتر تحریک میکند بنابراین برای درمان ورم معده ابتدا باید رژیم غذایی سالم و بدون عوامل محرک داشته باشید. از خوردن نوشیدنی‌های گازدار، دارو‌های مُسکن ضد درد که منجر به ورم معده می‌شود اجتناب کنید. درمان‌های دارویی و پزشکی مناسب برای ورم معده شامل مصرف دارو‌هایی برای کاهش اسید معده و آنتی بیوتیک‌های ضد ورم معده خواهد بود.

رژیم غذایی مناسب برای درمان ورم معده
استفاده از بعضی مواد غذایی در درمان و تسکین ورم معده مؤثره. این مواد غذایی شامل خوراکی‌هایی با فیبر بالا مانند سیب، بلغور جو دو سر، کلم بروکلی، هویج و لوبیا هستند. همچنین حذف چربی و استفاده از مواد گوشتی کم چرب مانند ماهی، مرغ و سینه بوقلمون بسیار مفید خواهد بود.

منبع: ۲ نفره

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ورم معده روش درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟