Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در پي آتش سوزي در انبار بزرگ نگهداري صندوق هاي رأي انتخابات پارلماني عراق، دو ائتلاف «سائرون» به رهبري «مقتدا صدر» و ائتلاف «فتح » به رهبري «هادي العامري» خواستار تحقيق شفاف در اين زمينه و خويشتن داري سياسي شدند.
به گزارش روز دوشنبه پارس تودي به نقل از العالم؛ فهرست سائرون، به عنوان پيشتاز انتخابات با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: تحقيقات درباره آتش سوزي در مرکز نگهداري از صندوق هاي انتخاباتي بايد به صورت شفاف انجام و نتيجه آن در اسرع وقت اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«مقتدا صدر»، در اين اطلاعيه با بيان اينکه فقط به گزينه هاي سياسي مي انديشد و هرگز وارد جنگ داخلي نخواهد شد، افزوده است: آتش سوزي صندوق هاي اخذ راي اهداف مختلفي دارد و بايد توجه داشت که بعثي ها و تروريستهاي تکفيري هنوز در عراق حضوري فعال دارند.
هادي عامري، رئيس ائتلاف «فتح» نيز اعلام کرد: خويشتنداري بهترين گزينه است و از دست دادن برخي کرسي ها بهتر از به هرج و مرج کشاندن کل عراق است و دستگاه هاي امنيتي عراق مي بايست نتيجه تحقيق درباره آتش سوزي را سريعا اعلام کنند.
حيدر العبادي، نخست وزير عراق يکشنبه شب در بيانيه اي تصريح کرد وقوع آتش سوزي در يکي از مراکز اصلي نگهداري صندوق هاي راي در بغداد، توطئه اي براي ضربه زدن به امنيت و دموکراسي اين کشور است.
يک مرکز بزرگ نگهداري وسايل راي گيري الکترونيک و صندوق‌هاي راي انتخابات پارلماني اخير عراق در بغداد، عصر يکشنبه دچار حريق شد.
اين حادثه درحالي رخ داد که طبق مصوبه پارلمان عراق قرار است از روز چهارشنبه بازشماري دستي آرا انتخابات پارلماني اخير اين کشور، براي کسب اطمينان از ميزان صحت نتايج اعلام شده، آغاز شود.
چهارمين انتخابات پارلماني عراق، 12 ماه مه بصورت ثبت و شمارش الکترونيکي انجام شد اما برگه هاي راي نيز پس از ثبت در صندوق راي انداخته مي شد.
در اين انتخابات ائتلاف سائرون به رهبري مقتدا صدر 53 کرسي، الفتح به رهبري هادي العامري 47 کرسي، النصر به رهبري حيدرالعبادي 42 کرسي، دولت قانون به رهبري نوري المالکي 26 کرسي و الحکمه به رهبري عمار حکيم 19 کرسي به دست آوردند و بيشترين سهم از پارلمان آينده عراق را از آن خود کردند.
137/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟