Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان همدان ، از اهداف جشنواره جابربن حیان پرورش روحیه ایده‌ پردازانه و خلاقانه دانش‌آموزان برشمرد وگفت: ۱۲۰ پروژه برتر به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان راه یافت.

عباس احمدی مقیم ، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: طرح پژوهش محور که با نام طرح جابربن حیان چند سالی است در سیستم آموزشی کشور جایگاه خود را پیدا کرده است و به نوعی میتوان آن را کارآمد ترین طرحی دانست که در تاریخ سیستم آموزش و پرورش کشور به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از اهداف بلند آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را القای حس خوب‌تر دیدن و شنیدن برشمرد و افزود: با این امر این امکان ایجاد می‌شود تا آنها ارتباط بین عوامل محیطی را درک کرده و بهتر بشناسند و تأثیر و تأثر موادها را در حد ابتدایی بشناسند و لااقل درباره آنها تجربه ذهنی داشته باشند.

 

احمدی مقیم ،از اهداف جشنواره جابربن حیان پرورش روحیه ایده‌ پردازانه و خلاقانه دانش‌آموزان برشمرد وگفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان دوره ابتدایی ما نسبت به وضع موجود راضی نباشند و با این کار، یکی از چشمه‌های موفقیت به دست ما به جوشش درخواهد آمد، چرا که وقتی راضی نباشند به فکر حل آن خواهند بود .

 

وی با بیان این که مرحله استانی جشنواره جابربن حیان تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از 120 پروژه برتر مناطق و شهرستان‌ها شرکت داده شده است.

 

احمدی‌مقیم ترویج فرهنگ پژوهش‌محوری و خلاقیت را از مهم ترین اهداف جشنواره جابربن حیان در مدارس ابتدایی استان ذکر کرد و افزود: این جشنواره در سه سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

 

 وی با بیان این که بعد از گذراندن مراحل آثار برتر استانی دانش‌آموزان به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 84 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس مجلس حسن روحانی قدس دولت فلسطین روز جهانی قدس مقام معظم رهبری اردبیل جشنواره جابربن حیان استان همدان نفرات برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • صعود دانش‌آموزان والیبالیست ایران به جمع چهار تیم برتر جهان
  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج