Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:55:03 GMT

توقف پروژه شهرک سنگ شهرستان چگنی در مرحله تخصیص زمین

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۱۳۹۹۸

توقف پروژه شهرک سنگ شهرستان چگنی در مرحله تخصیص زمین

به گزارش خبرگزاری مهر، بختیار رازانی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک سنگ شهرستان چگنی اظهار داشت: متاسفانه بررسی های میدانی نشان می دهد که شهرستان چگنی فاقد زمین مناسب برای اجرای مصوبه هیئت وزیران و شهرک صنعتی است و با عنایت به اینکه اکثر اراضی سطح شهرستان دارای پوشش جنگلی هستند، بایستی در نقطه ای که کمترین پوشش جنگلی را دارد نسبت به ایجاد شهرک اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از مزایای ایجاد و راه اندازی شهرک صنعتی و شهرک سنگ، استقرار واحدهای فرآوری سنگ و جلوگیری از خام فروشی معادن که دارای مزیت نسبی در کشور بوده و ایجاد اشتغال در منطقه و شهرستان دوره چگنی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی لرستان گفت: بیش از ۱۰ سال از مصوبه هیئت دولت در خصوص ایجاد این شهرک میگذرد که متاسفانه بدلیل مشکلات ناشی از عدم تخصیص زمین تا کنون این امر محقق نشده است و در صورت همکاری متولیان مربوطه قابلیت ایجاد یک شهرک با اولویت پتانسیل های موجود منطقه خصوصا معادن سنگ و صنایع تبدیلی  وجود دارد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که با حضور مسئولین ذیربط به منظور پیگیری مشکلات واگذاری زمین شهرک فرآوری سنگ دوره چگنی در این شهرستان برگزار شد،  مقرر شد که پس از حذف اراضی دارای پوشش جنگلی، مابقی اراضی برای انتقال سند و انجام عملیات شهرک سازی به این شرکت اعلام شود.

کد خبر 4318437

منبع: مهر

کلیدواژه: دوره چگنی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس یاسوج شیراز مشهد شهرکرد گرگان خرم آباد شب قدر خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۳۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، به مناسبت هفته کارگر، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از کارگران و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک هفته کارگر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کارگری استان اظهارداشت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) «خداوند عمل خیر کسانی که به کارگران ظلم می کنند را از بین می‌برد و بوی بهشت را بر آنان حرام می‌کند».
 
وی در همین راستا ادامه داد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت،  آموزش و ارتقاء مهارت‌ها و همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.
 
مهران فاطمی در ادامه از فعالین عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.
 
وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.
 
استاندار یزد هفته کارگر را فرصت مغتنمی برای بازنگری حقوق و وظایف جامعه کارگری و کارفرمایان نسبت به یکدیگر دانست و افزود: کارگران، مدیران و کارفرمایان نسبت به یکدیگر از وظایف و حقوقی برخوردارند که مبنای ارزیابی آن قانون است.
 
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، گفت: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچکتر شدن سفره آنان خواهد شد.
 
فاطمی همچنین از آمادگی استان جهت واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد الشرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد الشرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

 

دیگر خبرها

  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی