Web Analytics Made Easy - Statcounter

کلانتری گفت:دانشگاه‌ها باید به سمت آموزش علوم انسانی اسلامی و بومی که در شان انقلاب و نظام حرکت کنند.

 

ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در دیدار با جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها با رهبر انقلاب گفت: بحث هایی که رهبری معظم انقلاب  به آن اشاره کردند واقعا بحث های کلیدی، مهم و راهگشا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایشان دانشگاه را مرکزی مهم برای تربیت قوه‌ عاقله‌ کشور خواندند و دانشگاه خوب را برای اداره‌ کشور حیاتی دانست و این مرکز آموزشی مهم می تواند کشور را  مدیریت کند و با توجه به اینکه  نیروی عاقله باید به سمت قله های پیشرفت حرکت کند؛ این نیروی محرکه قطعا در درون دانشگاه ها شکل می گیرد.

نقشه جامع علمی کشور در دانشگاه ها چندان رعایت نشده است

کلانتری در ادامه به فرمایشات رهبری در خصوص  نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: این آیین نامه سال های گذشته به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است ولی متاسفانه آنطور که به نظر می رسد در فضای دانشگاهی کشور به آن اشاره نشده است و متاسفانه اطلاعات لازم به دانشگاه ها داده نشده است که از این طریق دانشگاه ها بدانند این سند چه فرآوردی برای کشور بخصوص در حوزه آموزش عالی برای کشور دارد.

معاون فرنگی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که شرط لازم برای عملیاتی شدن نقشه جامع علمی کشور این است که دانشگاه ها در این خصوص دست به کار شوند.

وی در ادامه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری که در سخنرانی های مختلف به ویژه در چند سال اخیر بر روی آن تأکید ورزیده اند مسئله «علوم انسانی» است که همیشه و در همه جا تاکید جدی در این زمینه داشته اند.

کلانتری بیان کرد: در حال حاضر یک بخش مهم نقشه جامع علمی کشور تحول در علوم انسانی است و همانطور که رهبری هم تاکید جدی در این خصوص داشته اند؛ قطعا این نقشه در متن دانشگاه ها برای عملیاتی شدن به اجرا درآمده است که یکی از فواید آن هم ساماندهی در حوزه تحول علوم انسانی است.

باید به سمت آموزش  علوم انسانی اسلامی حرکت کنیم

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مورد علوم انسانی تکلیف بزرگی به عهده دانشگاه آزاد است و قطعاً باید به سمت علوم انسانی اسلامی و بومی که در شان انقلاب و نظام است، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: توجه همه جانبه به شاخص‌های علوم انسانی بومی و علوم اسلامی یکی از برنامه های مهم در دانشگاه آزاد اسلامی است که به تدریج انجام خواهد شد.

کلانتری در ادامه به موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این دیدار رهبری به موضوعات مختلفی نظیر ارتباط دانشگاه و صنعت و مسائل روز جامعه  است پرداخت و قطعا در این زمینه  انتظار می رود دانشگاه در این زمینه نقش مهمی ایجاد کنند تا از این طریق مشکلات در جامعه برطرف شود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: اگر ارتباط دانشگاه و صنعت به درستی تبيين شود شاهد رشد و شکوفايی بيشتر بخش توليد ملی خواهيم بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود