Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی پیشنهاد همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد معین با کارمندان پیمانی را به دولت ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، با توجه به اینکه کارمندان قرارداد کار معین دستگاه‌های اجرایی علی رغم همسان بودن وظایف محوله با کارمندان پیمانی و رسمی از حقوق و مزایای کمتری برخوردارند، لذا در راستای پاسخگویی به مکاتبات متعدد دستگاه‌های اجرایی و رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات، سازمان اداری و استخدامی کل کشور، پیشنهاد همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی را جهت بررسی و تصویب هیئت وزیران ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارمندان قرارداد کار معین همانند کارمندان پیمانی و رسمی به مدت 44 ساعت در هفته در دستگاه‌های اجرایی وظایف محوله را به انجام می رسانند، ولی حقوق و مزایای آنان در مقایسه با کارمندان موصوف تفاوت داشته و به مراتب کمتر است، که این امر سازگار با سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری خصوصاً مفاد بند (6) سیاست ها که رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات با تأکید بر عملکرد، توانمندی، جایگاه و ویژگی های شغل و شاغل و تأمین حداقل معیشت با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی را تبیین و تکلیف می نماید، نبوده و به نوعی تبعیض آشکار در پرداخت محسوب می‌شود.

همچنین این موضوع، عاملی برای پیگیری و تقاضای مستمر این گروه از کارکنان دولت برای تبدیل وضعیت به پیمانی بوده و همواره سازمان اداری و استخدامی کل کشور با مکاتبات متعدد دستگاه‌های اجرایی در این رابطه و رعایت عدالت در نظام پرداخت و جبران خدمات، که عمدتاً با هدف تأمین امنیت شغلی و ترمیم حقوق و مزایای دریافتی آنان انجام می شود. سازمان اداری و استخدامی، پیشنهاد همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کارمعین با کارمندان پیمانی را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارایه نموده است.

براساس این پیشنهاد منابع مالی ناشی از این افزایش از محل سرجمع اعتبارات پرسنلی دستگاه‌های اجرایی تأمین خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق اقتصادی و اجتماعی دولت منابع مالی حقوق کارمندان سازمان اداری و استخدامی همسان سازی حقوق کارمندان پیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۱۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس در حاشیه نشست ارائه گزارش و رسالت صندوق‌های بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال در جمع خبرنگاران اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان منابع آن در بودجه لحاظ و در جداول نهایی سهم ۴۰ درصدی برای اجرا در سال جاری تصویب شد.

وی بیان داشت: این موضوع به شورای نگهبان جهت بررسی ارسال و تا قبل پایان اردیبهشت ان اشالله نهایی و از خرداد اجرایی خواهد شد. ۴۰ درصد میزان افزایش است و ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ نیز دو مورد افزایش ۳۰ درصدی خواهیم داشت.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که چرا حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس تورم نیست، گفت: مجلس در این زمینه ورود اولیه داشته ولی روزهای پایانی مجلس یازدهم است و اگر به سرانجام نرسید در مجلس جدید بعد ۷ خرداد در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهد شد.

این نماینده مجلس بیان داشت: آنچه ما الان حکم قانونی داریم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری است ولی در مورد حقوق تأمین اجتماعی در مجلس دوازدهم پیگیری خواهد شد که حکم قانون و مبنای مجلس میزان تورم است و اینکه چقدر تناسب سازی خواهد بود را مجلس پیگیری می‌کند.

کد خبر 6097779 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • حقوق فرهنگیان ۳ ساله همسان سازی می شود
  • اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری
  • یک اتفاق جدید درباره افزایش حقوق بازنشستگان / تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه شد؟
  • همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خردادماه سال جاری
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند