Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به دیدار سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور پرداخت و نوشت: فردا سه شنبه یکی از مجلل ترین هتل های سنگاپور میزبان دیدار تاریخی سران میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و دشمن سرسختش یعنی«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواهد بود که سی سال از ترامپ کوچکتر و طبیعتا دگمه هسته ای کوچکتری (در مقایسه با دگمه هسته ای ترامپ)دارد اما از اعصاب قوی و زیرکی سیاسی بالایی به اذعان بیشتر کارشناسان پیگیر تحولات سیاسی و امنیتی شرق آسیا، برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم رهبر کره شمالی هواپیمای خصوصی غول پیکر مانند همتای آمریکایی خود یا همتاهای عرب خود ندارد بلکه یک هواپیمای قدیمی و فرسوده ساخت شوروی دارد به همین دلیل مجبور شد یک هواپیمای وابسته به هواپیمایی چین برای انتقالش به پکن و از آن جا به طور مستقیم به سنگاپور به عاریت بگیرد.

کارشناسانی که مدعی اند از باطن مسائل مطلع هستند این اقدام را این گونه تفسیر کردند که بنابر چندین دلیل صورت گرفته است: اولا امنیتی ، دوما بی اعتمادی به دشمن آمریکایی و نیز  آماده بودن برای مقابله با توطئه هایش، سوما برای رساندن این پیام که کیم از حمایت چینی ها برخودار است و چهارما زیرا کیم می ترسید که اگر هواپیمای ساخت شوروی سابق موفق به پرواز شود ممکن شانس فرود یا بازگشت نداشته باشد.

ایرانی ها که روابط همپیمانی قوی با کره شمالی دارند بلافاصله به رهبر کره شمالی نصیحت کردند که به ترامپ رئیس جمهور تاجر آمریکا اعتماد نکند و هشدار دادند که این مرد به سندی که امضایش می کند، احترام نمی گذارد به همین دلیل توافق با وی و امضا کردن توافقنامه فایده ای ندارد. ما به این نصیحت این را اضافه می کنیم که به یاد بیاورد که چه بر سر «صدام حسین»رئیس جمهور اسبق(معدوم) عراق و «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی پس از شنیدن حرف آمریکایی و چشم پوشی از سلاح های کشتار جمعی  آمد و نیز به یاد بیاورد که بر سر کشورهای شان چه آمد و چگونه ویران شدند.

این نصیحت ایرانی ها کاملا به جا و درست است زیرا ترامپ در کمتر از دو سال به قدرت رسیدنش هیچ توافقنامه و معاهده ای را حتی آنهایی که با نزدیکترین همپیمان کشورش امضا شده را بی نصیب از نقض و پاره کردن باقی نگذاشت.

تشریح می کنیم و بیشتر می گوییم که ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج شد، توافق تبادل تجارت آزاد با همپیمانان اروپایی اش را لغو کرد و جنگ تجاری علیه آنها اعلام کرد، سیاست های حمایتی در پیش گرفت که در سایه آنها تعرفه گمرکی بر همه صادرات اروپا، کانادا و مکزیک به آمریکا اعمال کرد، از توافقنامه هسته ای با ایران خارج شد و سفارت آمریکا را به قدس اشغالی منتقل کرد.

ترامپ پس از آن به سنگاپور برای دیدار با رهبر کره شمالی رفت که نشست اخیر سران هفت کشور صنعتی بزرگ جهان را مورد بی توجهی قرار داد و حاضر نشد بیانیه پایانی آن را امضا کند و با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، نزدیک ترین کشور به آمریکا، در افتاد.

هدف اعلام شده از دیدار سران در سنگاپور رسیدن به معاهده صلح آمریکا و کره شمالی است که منجر به خلع سلاح هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی به شکل تدریجی در مقابل لغو محاصره و کمک های اقتصادی و تضمین های امنیتی می شود.

روی کاغذ به نظر این قراداد تقریبا غیرممکن می رسد و بسیار دشوار است که در یک نشست غیرعلنی میان رهبران دو کشور محقق شود که پس از «ن ترامپ پرواز کند و به واشنگتن برگردد و دیدارش را محدود به یک روز کند لیکن برخی این مساله را مطرح می کنند که مقدمات پیش از برگزاری این نشست سران که شامل دیدار« مایک پومپئو»وزیر خارجه آمریکا با رهبر کره شمالی شد، نتایج خوبی محقق کرد و راه را برای رسیدن به توافق هموار کرد.

«مایکل مکفاول» سفیر سابق آمریکا در روسیه اوضاع را با دقت خلاصه کرد زمانی که به پیش بینی ها درباره نشست سران میان کیم و ترامپ با این گفته پاسخ داد که «اگر ترامپ از مذاکره بر سر توافقنامه ای درباره شیر با کانادا یکی از نزدیکترین همپیمانان ما ناتوان است، چگونه می تواند با بزرگترین دشمن ما بر سر خلع سلاح هسته ای به توافق برسد؟»

پرسش مکفاول سفیر بسیار منطقی و به جاست و ما نیز به مانند وی بدبین هستیم زیرا ما بر این باورنیستیم که رهبر کره شمالی به دشمن آمریکایی خود اعتماد دارد و بعید است که بازدارندگی هسته ای و موشکی که در اختیار دارد را در مقابل یک مشت کمک های اقتصادی بمب گذاری شده،قربانی کند؛ این دو بازدارندگی بود که ترامپ را مجبور کرد تلاش کند با کیم در سنگاپور دیدار کند.

کسی که یعنی ترامپ که نشست سران هفت کشور صنعتی با همپیمانانش را زیر پا گذاشت به هر دلیلی که شده تردیدی در زیر پا گذاشتن نشست سنگاپور نخواهد کرد. این تاجر متکبر، مغرور و تندرو در نژادپرستی اش است. ما نیز چاره ای جز انتظار نداریم.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 ترامپ و کیم جونگ اون دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۲۱۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • شلوار عجیب و غریب کیم جونگ اون سوژه رسانه‌های جهان شد + تصاویر
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند