Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ گزارش های جدید از نزدیک شدن رژيم صهيونيستي به کشورهای عربی منطقه برای مقابله با آنچه آنرا نفوذ ایران در خاورمیانه (غرب آسیا) خواندند، حکایت دارند.
پایگاه اینترنتی روزنامه هاآرتص چاپ فلسطین اشغالی نوشت: آدام انتوس دوشنبه در نشریه نیویورکر گزارشی جنجالی را منتشر کرد و آن هم درباره این موضوع بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران در منطقه و از بین بردن توافق هسته ای دوره باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تماس هایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتوس گزارش داد: آژانس های اطلاعاتی آمریکایی از گفتگوهای تلفنی میان مقامات ارشد امارات عربی متحده و اسرائیلی از جمله مکالمه تلفنی میان یک مقام ارشد اماراتی و نتانیاهو مطلع شده اند. هیلاری کلینتون وزیر خارجه دوره باراک اوباما و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا می دانست امارات عربی متحد و عربستان سعودی در پشت پرده با موساد برای مقابله با نفوذ منطقه ای ایران همکاری می کنند.
انتوس افشا کرد آژانس های اطلاعاتی آمریکا از دیداری محرمانه میان رهبران ارشد امارات عربی متحده و اسرائیلی در قبرس مطلع شده بودند. امارات رابطه دیپلماتیک رسمی با اسرائیل ندارد.
ظاهرا مقامات آمریکایی مشکوک بودند خود نتانیاهو در این دیدار شرکت کرده بود که هدف اصلی آن مقابله با توافق هسته ای اوباما بود. البته هرگز به دولت اوباما درباره این دیدار چیزی گفته نشد و دو طرف (اسرائیل و امارات) کلاً چنین دیداری را تکذیب کردند.
در اواسط ماه مه افشا شد نتانیاهو در مارس 2018 با یک دیپلمات ارشد اماراتی دیدار کرده است.
براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتانیاهو در جریان سفر دو ماه قبل خود به آمریکا، با سفیر امارات در واشنگتن دیدار کرده است.
براساس این گزارش، نتانیاهو در جریان سفر سه روزه اش به واشنگتن، در رستوانی که سفیر امارات و گروهی از همراهانش در آن حضور داشتند، شام خورده است. سفیر امارات عربی متحده، که یکی از بانفوذترین سفرای خارجی در واشنگتن است، از حضور نتانیاهو و همسرش در این رستوران مطلع شده و آن ها را به میز خود دعوت کرده است.
دفتر نخست وزیر اسرائیل هنوز درباره این گزارش اظهار نظری نکرده است.
هرچند اسرائیل و امارات با هم رابطه رسمی دیپلماتیک ندارند، دیدگاه های مشترکی درباره ایران دارند و از منتقدان اصلی توافق هسته ای هستند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از آن خارج شد.
در گذشته نیز گزارش شده بود سفیر امارات رابطه دوستانه نزدیکی با ران درمر سفیر اسرائیل در آمریکا دارد.
در ژوئیه 2017 باراک راوید تحلیلگر هاآرتص نوشت: نتانیاهو به شکل محرمانه با سفیر و وزیر خارجه امارات در 2012 در نیویورک دیدار کرده بوده است.
هرچند اسرائیل و امارات دیدگاه های مشترکی درباره ایران دارند، در آن دیدار وزیر خارجه امارات به نتانیاهو گفته بود تا زمانی که روند صلح با فلسطین پیشرفتی نداشته باشد، امارات نمی تواند با اسرائیل رابطه برقرار کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رژيم صهيونيستي نتانياهو نخست وزير امارات اسرائيل عربي ايران خاورميانه بين المل عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد: بنیامین نتانیاهو در ترس و وحشت نسبت به احتمال صدور حکم بازداشت خود به سر می‌برد.

این روزنامه در ادامه نوشت: نتانیاهو تماس‌های زیادی با طرف‌های مختلف به ویژه آمریکا برای ممانعت از صدور حکم بازداشت خود برقرار کرده است.

در این گزارش آمده است: پیش بینی می‌شود این احکام بازداشت دیر یا زود در حق نتانیاهو، رئیس ستاد مشترک ارتش و یوآو گالانت صادر شود.

شبکه المیادین نیز به نقل از رسانه‌های عبری زبان گزارش داد که صهیونیست‌ها می‌دانند دیوان کیفری بین المللی تصمیم گرفته حکم بازداشت مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را صادر کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: نتانیاهو، گالانت، هالیوی و دیگر مسئولان تل آویو در معرض بازداشت قرار دارند. منابع سیاسی در رژیم صهیونیستی نیز این تصمیم دیوان کیفری بین المللی را سونامی توصیف کردند که هر چیزی را می بلعد.

همزمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام دیوان کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت شماری از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در غزه تا پایان ماه جاری میلادی، یک نشریه معتبر انگلیسی زبان از احتمال حکم بازداشت سه مقام ارشد سیاسی رژیم صهیونیستی به اتهام جنایت جنگی در غزه خبر داد.

بر پایه این گزارش، روزنامه تایمز اعلام کرد احتمالاً دیوان کیفری بین‌المللی در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد تل آویو از جمله وزیر جنگ، رئیس ستاد مشترک ارتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد، ممکن است حکم بازداشت مذکور در اوایل هفته آینده صادر شود.

کد خبر 6090528

دیگر خبرها

  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • احتمال صدور مخفیانه حکم بازداشت مقامات اسرائیل
  • تماس‌های بی‌وقفه نتانیاهو با بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری برای نتانیاهو
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است