Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد محمد آباد گفت: عدم توجه به تلفات انرژی در شبکه‌های توزیع باعث هدررفت تمامی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و هدر رفت تمامی منابع از مرحله احداث نیروگاه تا رساندن توان به دست مشترکین شبکه می‌شود.

مسعود احمدی گرجی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد محمود آباد در گفتگو با خبرگزاری دانشگاه با اشاره به چاپ مقاله A.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
Novel Approach for Power Loss Reduction in Distribution Networks Considering Budget Constraint در نشریه ISI گفت: در این مقاله، روش‌های مد نظر برای کاهش تلفات شبکه شامل ۴ گزینه متداول و عملیاتی، مکان و ظرفیت‌یابی منابع تولید پراکنده، مکان و ظرفیت‌یابی بانک‌های خازنی و تعیین استراتژی تقویت (افزایش ظرفیت) فیدر‌ها و  بازآرایی شبکه می‌باشد که بطور همزمان سهم سرمایه‌گذاری هر یک براساس بودجه اختصاص یافته به بحث کاهش تلفات شبکه مشخص می‌شود.

مسعود احمدی گرجی بیان کرد: بحث تلفات توان تاریخچه بسیار قدیمی به اندازه قدمت صنعت برق دارد، ولی آنچه باعث شده تا این مشکل همچنان به عنوان بحثی به روز در جامعه مهندسی برق مطرح باشد تبعات اقتصادی و هزینه‌های گزافی است که ازاین بابت پرداخت می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد محمود آباد مطرح کرد: ضرورت پرداخت به بحث تلفات درجامعه مهندسی برق یک ضرورت انکار ناپذیر و آشکار به شمار می‌رود. لیکن مساله به همینجا ختم نمی‌شود چرا که تلفات توان که با مجذور بار‌های عبوری از اجزا سیستم متناسب است در ساعات پیک بار از مقدار متوسط تلفات توان بسیار بیشتر خواهد بود.

استادیار پایه ۴ گروه برق دانشگاه آزاد محمودآباد خاطر نشان کرد: در سخت‌ترین شرایط یعنی در زمان پیک بار، تلفاتی بیشتر از مقدار فوق محقق خواهد شد. عدم توجه به تلفات انرژی در شبکه‌های توزیع باعث هدررفت تمامی سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و هدر رفت تمامی منابع از مرحله احداث نیروگاه تا رساندن توان به دست مشترکین شبکه می‌شود.

احمدی گرجی در ادامه افزود: استفاده از روش‌های کاهش تلفات در شبکه توزیع بر جنبه‌های مختلف عملکرد سیستم توزیع، مانند هزینه تولید انرژی، تلفات توان، پروفیل ولتاژ، جریان خطوط تاثیرات قابل ملاحظه‌ای داشته است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مقاله علمی استاد دانشگاه صنعت برق سرمایه گذاری اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۳۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، احمد وحیدی ضمن اشاره به نقش مناطق آزاد در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اظهار داشت: برای پویا شدن اقتصاد باید ظرفیت های بالقوه بالفعل شوند.

وی تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می توانند تعیین کننده و پیشران بزرگ در اقتصاد کشور، باشند.

وحیدی اذعان داشت: حرکت ها و اقدامات بسیار خوب و مهمی جهت رشد اقتصادی در مناطق آزاد انجام شده که باید به صورت مستمر پیگیری شوند.

احمد وحیدی یکی از وظایف مناطق آزاد را جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور عنوان کرد و افزود: مناطق آزاد برای اینکه بتوانند در توسعه اقتصاد اثر گذار باشند، باید موضوع محور گام بردارند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در راستای مسئولیت های فرهنگی، ساخت شهرک های اربعین جهت سهولت زائرین اباعبداله الحسین(ع) باید در دستور کار مناطق آزاد قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند