Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در تفسیر آیه ۳۰ سوره «زمر» با عنوان «إِنَّکَ مَیِّتٌ وَإِنَّهُمْ مَیِّتُونَ» و آیه ۳۱ این سوره با عنوان «ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عِنْدَ رَبِّکُمْ تَخْتَصِمُونَ» در سخنانی اظهار داشت: در سوره زمر، این امر مطرح شده که مرگ یک قانون عمومی است و کسی از این قانون مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکست مشرکان در برابر اسلام

وی با بیان اینکه این مسئله برای بیداری از غفلت، انجام عمل صالح، توبه، دوری از دلبستگی به دنیا و دوری از طغیان در این دنیا تاثیر گذار است، عنوان کرد: قانون مرگ، یک قانون عام بوده، مرگ پیامبر، نبی، وصی، ولی و ... را فرا می گیرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در آیه ۳۰ این سوره این سوال مطرح بوده که این آیه در بیان چه چیزی است؟ گفت: مفسران دو نظریه در این رابطه دارند، اول این بوده که وقتی پیامبر(ص) مبعوث به رسالت شد برخی مسلمانان اعلام کردند که پیامبر برای همیشه زنده می ماند که در این آیه ذکر شده که ای پیامبر تو می میری و بقیه نیز می میرند، این آیه بر تفکر اول خط بطلان کشید.

آیت الله میرعمادی گفت: برخی دیگر از مفسران گفته اند که این آیه اشاره به یک ماجرای طولانی دارد، این ماجرا این بوده که از وقتی که پیامبر مبعوث به رسالت شد مشرکان دائما علیه پیامبر تبلیغ و توطئه کردند، ایشان را اذیت و آزار کردند، پیامبر را چند سال محاصره اقتصادی کردند، نقشه قتل پیامبر را کشیدند که همه این توطئه ها نقش برآب شد، در این راستا کفار و مشرکان مکه در برابر چراغ اسلام و نور پیامبر سرشان به سنگ خورد و با خود گفتند که صبر کنیم که پیامبر بمیرد که در اینجا آیه ۳۰ سوره «زمر» نازل شد که شما از دنیا می روید، آنها نیز از دنیا می روند.

دعوای مشرکان در نزد پرودگار

وی با بیان اینکه دشمنان ایران نیز فکر می کنند با فشار و تحریم می توانند کشور را از پای درآورند، گفت: انقلاب اسلامی ایران باقی می ماند و رئیس جمهور آمریکا می میرد، مانند اسلام که بالنده ماند، قرآن باقی ماند، بعد از رحلت امام(ره) انقلاب اسلامی ایران زنده تر شد.

چراغ و نور اسلام خاموش نمی شود

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد تاکید کرد: چراغ و نور اسلام خاموش نمی شود.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه برخی در رابطه با آیه ۳۱ سوره «زمر» می گویند که مشرکان در روز قیامت با یکدیگر نزاع و دعوا می کنند و گناه را بر گردن یکدیگر می اندازند، گفت: برخی نیز در رابطه با این آیه گفته اند که مسلمانان و مومنان در قیامت، در امر ولایت مانند دنیا با یکدیگر دعوا و نزاع می کنند.

وی ادامه داد: این در حالیست که این آیه تاکید می کند آنچه که در دنیا موجب دعوا و نزاع شما بوده در آخرت نیز موجب دعوا و نزاع شما است، با این تفاوت که این دعوا در نزد پروردگار است و قاضی خداوند است.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه در این آیه آمده که مسلمانان با یکدیگر دعوا و نزاع می کنند، گفت: دعوا در نزد پرودگار چند مرحله دارد، مرحله اول این بوده که خداوند اجازه و میدان می دهد که حرف خود را بزنند که آنها شروع به حقه، دروغ و کلک می کنند، در این مرحله خداوند می گوید که در نزد من دعوا نکنید، حرف حق را بزنید، که با این وجود باز هم این افراد متوجه نمی شوند.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: در مرحله سوم بر دهان آنها مهر زده می شود، به آنها اجازه صحبت نمی دهند، خداوند در این زمان داوری می کند.

جهنم در انتظار کسانی است که به خدا دروغ بستند

وی در ادامه با اشاره به آیه ۳۲ سوره «زمر» با این عنوان «فَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَذَبَ عَلَی اللَّهِ وَکَذَّبَ بِالصِّدْقِ إِذْ جَاءَهُ ۚ أَلَیْسَ فِی جَهَنَّمَ مَثْوًی لِلْکَافِرِینَ» بیان داشت: در این آیه آمده است که چه کسی ظالم تر از کسی بوده که به خدا دروغ بسته است و آن صدقی که آمده را تکذیب کرده است؟

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه خداوند می فرماید که شما چند جرم دارید، به خدا دروغ بستید، آیات قرآن و پیامبر را تکذیب کردید، گفت: «فَمَنْ أَظْلَمُ» را به دو گونه می توان معنا کرد، اول اینکه چه کسی ظالم ترین فرد است که به خدا دروغ ببندد، دوم اینکه از اینها ظالم تر کسی نیست.

ظالم تر از کسانی که به خدا دروغ بستند، پیامبر را تکذیب کردند و آیات وحی را تکذیب کردند وجود ندارد

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه در ادامه این آیه آمده که آیا این گونه نیست که جایگاه ابدی کافران در جهنم است؟ تصریح کرد: خدای متعال می فرماید ظالم تر از کسانی که به خدا دروغ بستند، پیامبر را تکذیب کردند و آیات وحی را تکذیب کردند وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه خدا یکتا و یگانه است، گفت: جای کسی که به خدا دروغ ببندد و پیامبر و آیات وحی را تکذیب کند، در جهنم است.

کد خبر 4319756

منبع: مهر

کلیدواژه: تفسیر قرآن نماینده ولی فقیه در لرستان راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی شهرکرد ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شیراز مشهد یاسوج گرگان شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۴۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • جمهوری اسلامی ایران؛ پرچمدار تقریب/ مسئله فلسطین اولویت اول جهان اسلام است
  • چرا غرب دنبال ترویج بی‌بند‌وباری در ایران است؟