Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه محصول مهم وارداتی به کشور ذرت، کنجاله سویا و جو است. این سه نهاده که بر اساس آمار گمرک جزء اقلام عمده وارداتی به کشور هستند تقریبا از نیمه سال گذشته رشد قیمت قابل توجه ای داشته اند. همراه با رشد قیمت نهاده های دامی هزینه تمام شده تولید نیز افزایش یافته است و بر همین اساس مرغداران همواره خواستار افزایش قیمت هستند به نحوی که قیمت منطقی برای هر کیلو گرم مرغ را بیش از 9 هزار تومان می دانند و معتقدند کمتر از این قیمت زیان آن‌ها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما، افزایش قیمت نهاده های واراتی چقدر بوده و هم اکنون مرغداران و دامدارن هر کیلو گرم از نهاده های وارداتی را به چه قیمتی می‌خرند؟

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ نهاده دامی ذرت از کشورهای برزیل، اوکراین و روسیه وارد می‌شود. قیمت هر کیلوگرم ذرت کف بندر در شهریور ماه سال 96 ، 8 هزار و 122 تومان بود، در حال حاضر (22 خراد ماه جاری)  با قیمت 11 هزار و 236 تومان عرضه می‌شود. افزایش قیمت ذرت در بازه زمانی 9 ماهه از شهریور 96 تا خرداد جاری بیش از 3 هزار و 114 تومان بوده است.

نهاده دامی کنجاله سویا از کشور آرژانتین وارد می‌شود. قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا کف بندر در شهریور ماه سال 96 ، 14 هزار و 155 تومان بود، در حال حاضر ( 22 خراد ماه جاری) با قیمت 24 هزار و 427 تومان عرضه می‌شود. افزایش قیمت کنجاله سویا در بازه زمانی 9 ماهه از شهریور 96 تا خردادجاری بیش از 10 هزار و 272 تومان در هر کیلو گرم بوده است.

نهاده دامی جو از کشور روسیه وارد می‌شود. قیمت هر کیلو گرم جو کف بندر در شهریور ماه سال 96 ، 9 هزار و 794 تومان بود، در حال حاضر (22 خراد ماه جاری)  با قیمت 10 هزار و 423 تومان عرضه می‌شود. افزایش قیمت ذرت در بازه زمانی 9 ماهه از شهریور 96 تا خردادجاری بیش از 628 تومان بوده است.

به گفته کارشناسان برای تعیین قیمت هر کیلوگرم نهاده دامی برای مرغداران باید 1500 تا 1600 تومان هزینه حمل و نقل از بندر را نیز در نظر گرفت تا قیمت واقعی آن ها بدست آید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات مرغداری کنجاله سویا نهاده های دامی دان مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعات برگرفته شده از سایت COMET (دانشگاه Leeds)، یکی از زون های با مقادیر بسیار بالای فرونشست زمین در ایران، محدوده رفسنجان است گفت:  گستره ای در 60 کیلومتری شمال غرب آن( حوالی بهرمان) یکی از نقاط مهم فرونشستی این زون است که نمودار سری زمانی 9 ساله آن در شکل نشان داده شده است.

وی افزود: بیش از 2000 میلی متر( بیش از 2 متر) فرونشست زمین در بازه زمانی 9 ساله در این ناحیه رخ داده است که عدد حیرت انگیزی است.

او توضیح داد: طبق بررسی های صورت گرفته  به نمودار وشیب خط آن، معرف عدم تغییر روند فرونشست زمین در 10 سال اخیر و بیانگر استمرار فرونشست زمین طبق روال پیشین است.

بیت اللهی اظهار کرد: با فرونشست زمین، آبرفت متراکم شده و توانائی جذب و انتقال آب را از دست می دهد. این امر به کشاورزی، باغداری و از همه مهمتر به  محیط زیست منطقه لطمه جدی وارد می سازد.

او گفت: تاکید می شود که فرصت برای اقدامات کاهش خطر فرونشست زمین در کل کشور به سرعت از دست می رود و ضرورت دارد تا مقررات ملی فرونشست زمین در کشور تدوین و ابلاغ و لازم الاجرا شود‌

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد