Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:25:29 GMT

قزوین|یک سوم بافت ناکارآمد استان در شهر قزوین است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۰۷۴۵

قزوین|یک سوم بافت ناکارآمد استان در شهر قزوین است

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس آمارها در حال حاضر ۱۵۲۰ هکتار بافت ناکارآمد در سطح استان قزوین وجود داشته که حدود یک سوم از این بافت‌های تاریخی در شهر قزوین است. ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸ استانها قزوین نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رافع ناصری‌فر ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: طرح بازآفرینی شهری همزمان با سراسر کشور در استان قزوین نیز برگزار می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر 13 محله در استان قزوین برای اجرای طرح ⁦بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده‌اند این مهم در حالی بوده که 11 محله در شهر قزوین و 2 محله در دیگر شهرستان‌ها است‌

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: محله‌های سردار، سپه، بلاغی، پنبه ریسه، راه آهن، باغ نشاط، دیمج، هادی آباد، چوبیندر، لالوها و امام خمینی (ره) در قزوین و 2 محله در تاکستان و الوند به عنوان محلات هدف بازآفرینی در استان قزوین هستند.

ناصری‌فر خاطرنشان کرد: توزیع متوازن امکانات شهری را می‌توان از اهداف اجرای طرح بازآفرینی شهری برشمرد که باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: براساس آمارها در حال حاضر 1520 هکتار بافت ناکارآمد در سطح استان قزوین وجود داشته که حدود یک سوم از این بافت‌های تاریخی در شهر قزوین است.

رئیس اداره عمران و بهسازی راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: محلات در نظر گرفته شده برای طرح بازآفرینی شهری 10 هزار هکتار از اراضی استان را شامل می‌شوند این امر در حالی بوده که از دستگاه‌های اجرایی مربوط انتظار همکاری ویژه در این طرح را داریم.

ناصری‌فر با اشاره به وجود طرح بازآفرینی شهرهای قزوین،تاکستان، اقبالیه و آبیک، گفت: سایر نقاط از جمله آوج و آبگرم نیز به صورت مستقل برای تهیه این طرح اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41364/P1377/S6,63/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • محدوده‌های بازآفرینی شهری ۲۰ شهر استان همدان مصوب شد
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • تکمیل بخش عمده بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت تا آخر شهریور
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • ۶۰ درصد ساکنان جوادیه تهران افغانستانی اند
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان