Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پرورش گاومیش فرصتی اقتصادی با ارزش افزوده بالا است که شیر و فرآورده‌های آن، منبعی سرشار از کلسیم است و درصد پروتئین در شیر گاو میش بیشتر از گاو‌های شیری اعلام شده است. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، گاومیش دام بومی و اصلی آسیا بوده که به واسطه تولیدات با ارزش خود نقش بسزایی در اقتصاد روستائیان و پرورش دهندگان آن ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حال حاضر در جهان بیش از ۱۵۰ میلیون راس گاومیش وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن در قاره آسیا نگهداری می‌شود.     ایران هم از نظر پرورش و تعداد گاومیش با ۵۰۰ هزار راس جزء ۲۰ کشور اول جهان است.     به گفته کارشناس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بدلیل شرایط خوب آب و هوایی مازندران از مناطق مستعد پرورش گاومیش در کشور است به طوری که در حال حاضر ۵ هزار و ۹۲۰ راس گاومیش در ۸ شهرستان استان پراکنده است.     درصد پروتئین در شیر گاو میش بیشتر از گاو‌های شیری بوده و همزیستی او با شرایط سخت در مقایسه با گاو‌های شیری عاملی اساسی در توسعه پرورش این حیوان محسوب می‌شود و شیر گاومیش و فرآورده‌های آن، منبعی سرشار از کلسیم است که از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.     پرورش گاو میش در مقایسه با پرورش گاو بهینه‌تر است، چون نیاز غذایی این حیوان به غذا مانند گاو نیست و این حیوان از هر علوفه‌ای تغذیه می‌کند، ولی گاو‌های شیری توان هضم علوفه‌های مختلف را ندارند.     این دام می‌تواند گیاهانی که فیبر بالایی دارند را به واسطه شرایط فییولوژیکی شکمبه هضم کند و در مقایسه با گاو‌های شیری نیز هزینه نگهداری آن ۵۰ درصد کمتر است.     استان‌های مختلف کشور نیز برای پرورش گاومیش برنامه‌هایی در دست دارند که از نمونه های آن به اصلاح نژادی گاومیش‌ها، اجرای پروژه انتقال جنین در گاومیش و تلاش برای توسعه ژنتیکی گاومیش‌های اشاره کرد.       برای دیدن سایر عکس‌ها بر روی لینک کلیک کنید.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گاومیش پرورش گاومیش پروتئین استان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا، فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به نگهداری، پرورش، خرید و فروش حلزون می‌کرد، با استناد به بند ج ماده ۱۰ و هفت قانون شکار و صید مواد یک و هشت قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و تبصره یک ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به مرجع قضائی معرفی شد.

تعداد حلزون‌های مربوط به این تخلف به بیش از صد هزار عدد می‌رسید که با تشکیل و ارجاع پرونده، موارد تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6086728

دیگر خبرها

  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا (+جدول)
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • نیروی جوان به عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می کند
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی