Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، معصومه دانشمند، معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، شامگاه چهارشنبه ۲۳ خرداد در دوازدهمین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: باتوجه به منویات مقام معظم رهبری حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از پنج اولویت آسیب‌های اجتماعی درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تکالیف قانونی در ارتباط با مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به مصوبات شورای اجتماعی کشور، راه‌اندازی دفاتر تسهیل‌گری و نهادهای توسعه محلی در مناطق حاشیه‌نشین ۱۰ استان در چهارچوب سیاست‌های ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، ماده ۳ وظایف کارگر تخصصی، ارتقای وضعیت امور اقتصادی و فرهنگی و سلامت و بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: علت اصلی ایجاد حاشیه‌نشینی عواملی مانند پایین بودن ارزش زمین و مسکن، خانواده‌ها و گروه‌های کم درآمد، محلاتی خود رو و غیر‌رسمی، بروز و گسترش آسیب‌ها،ن0 بود سازو‌کارهای مناسب و نبود نظارت کافی بر ویژگی‌های کالبدی، اجتماعی و اقتصادی است.
دانشمند افزود: ۳۲ درصد جمعیت دنیا در سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی زندگی می‌کنند، تاکنون در ۹۱ شهر کشور ۹۷۴ محله ناکارآمد شهری شناسایی شده است و ۱۸ میلیون نفر در آن ساکن هستند.
وی گفت: در استان مرکزی ۱۱ درصد جمعیت(معادل ۱۵۰ هزار نفر) در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند. در مجموع در شهرستان اراک و ساوه ۲۷ سکونتگاه غیر رسمی وجود دارد.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: ۲۲ درصد جمعیت شهری اراک و ساوه در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی ساکن هستند.
دانشمند گفت: درسال ۹۶ سند و برنامه عملیاتی در سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی با محوریت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی با حضور ۲۸ دستگاه اجرایی استان و ۴۵۸ عنوان برنامه تدوین شد.
وی ادامه داد: این سند با هدف بسترسازی برای ارتقای شرایط محیطی پایدار و فراگیر درمانی جهت رشد، سلامتی، امنیت، امید، کرامت انسانی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی موجود تدوین شده است.
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان کرد: برنامه‌های شاخص این سند حمایت از فعالیت باشگاه‌های فرهنگی، برگزاری همایش‌های محلی و روشن‌گری برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم به منظور افزایش اعتماد عمومی، تحکیم روابط اجتماعی، تقویت امنیت و کاهش آسیب اجتماعی، پاکسازی محلات آلوده به اعتیاد، اجرای طرح‌های پیشگیری از اعتیاد، صیانت اجتماعی، ارائه خدمات درمانی رایگان با همکاری سازمان موادمخدر، بسیج جامعه پزشکی و... است.
دانشمند بیان کرد: انتظاری که از ۲۸ دستگاه اجرایی برای اجرای این سند در ارتباط با سکونت‌گاه‌های غیر رسمی وجود دارد، اجرای دقیق برنامه‌های مندرج از سوی شرکا، اولویت قراردادن موضوع سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی در دستگاه‌های اجرایی، لزوم توسعه برنامه‌های ورزشی از طریق ورزش صبحگاهی در این مناطق، برگزاری بازی‌های بومی محلی با همکاری شهرداری‌ها و ... عنوان می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا مرکزی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۷ طرح توسط داوطلبان هلال احمر در مازندران اجرا شد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با استفاده از ظرفیت داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران ۶۷۷ طرح امدادی در سال ۱۴۰۲ اجرا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی لموکی در جمع خبرنگاران به خدمت‌رسانی داوطلبان به 45 هزار نفر در سال 1402 اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش خدمات ارائه شده 90 میلیارد ریال بوده و 677 پروژه داوطلبی شامل کاروان سلامت، چادرسلامت و فعالیت‌های داوطلبانه در مناطق کم‌برخوردار استان اجرا شد.

وی افزود: تلاش شد تا مساعدت 40 میلیارد ریالی دارویی و درمانی به مددجویان انجام شود و  با تهیه و توزیع 2500 بسته معیشتی تلاش شد تا به جامعه هدف خدمت رسانی شود. در سالی که گذشت بیش از 16 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی داوطلبان جمعیت هلال احمر جمع‌آوری شد و به حساب‌های ویژه جمعیت هلال احمر جهت کمک به مردم غزه، آسیب‌دیدگان سیل سیستان و بلوچستان و  زلزله افغانستان واریز شد.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر ظرفیت داوطلبان و نقش آنان در امداد رسانی خاطرنشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر نقش امیدبخش و گره‌گشایی در پیشبرد امور دارند و  تجربه ثابت کرده است در مواقع بحران با هم‌افزایی داوطلبان شاهد امدادرسانی‌های سریع بودیم. با ایجاد شبکه‌های داوطلبی که از اقشار مختلف جامعه تشکیل شده با تخصص‌های مختلف امدادرسانی با سرعت انجام شده است.

لموکی، خواستار ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت  در امور شد و گفت: باید محور برنامه‌ها استفاده بهتر از ظرفیت داوطلبان باشد.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخلاق شهروندی و زندگی اجتماعی مبتنی بر مردم داری در منطقه سیستان
  • ۶۷۷ طرح توسط داوطلبان هلال احمر در مازندران اجرا شد
  • لندن: چارلز زنده است
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • آغاز به کار سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان
  • واگذاری زمین به بیش از یک هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت در قم
  • کتابخانه سیار یک راهکار زودبازده در مناطق کم‌جمعیت است 
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • نشست خبری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران
  • دو خبر فرهنگی و اجتماعی از دوشهرستان