Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: هرکس از تمام شدن ماه رمضان ناراحت می‌شود حس مهربانی خدا در او جلوه کرده است؛ وقتی غروب روز آخر ماه رمضان قرآن می‌خوانید آن دلگرفتگی یعنی مهربانی خدا را حس می‌کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: اکثر ما انسان‌ها هنگام دعا و مناجات مقابل خداوند دنبال کسب منفعت و رفتن هستیم اما اگر لذت مهربانی خدا را درک کنیم به هر بهانه‌ای دنبال دعا و مناجات با خدا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند از کسانی شکایت و گله دارد که هنگام طوفان یا بلا و مصیبت یاری او را می‌طلبند اما همین که به ساحل نجات می‌رسند مهربانی او را فراموش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما در جریان دعا و مناجات به مهربانی و محبت خداوند توجه نداریم و فقط می‌خواهیم حاجت بگیریم و از محضر او مرخص شویم، عنوان کرد: اگر ما مهربانی خداوند را به خوبی درک کنیم وجودمان گرم شده و نشاط به دست می‌آورد و بر همین اساس دیگر دعا و مناجات با خدا را نه برای گرفتن حاجت که فی نفسه دوست خواهیم داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه کمال انقطاع از دنیا تنها زمانی رخ می‌دهد که انسان بتواند مهربانی خداوند را درک کند؛ اظهار داشت: ائمه معصومین(ع) همواره خود را شرمنده محبت و مهربانی خدا می‌دانستند و دعا و مناجات آنها اصلا برای طلب حاجت نبود.

 وی افزود: دعا کردن حتی پس از استجابت دعا بیانگر این است که خدایا من شرمنده محبت و مهربانی تو هستم، اگر دقت کنیم مهربانی خدا را از پس این حاجات خود خواهیم دید، وقتی متوجه شوید که خداوند چقدر مهربان است گرفتن حاجات هم برای شما اهمیت پیدا نمی‌کند بلکه صرفا مهربانی و محبت خدا برای شما موضوعیت خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خداوند نسبت به ما بندگان بسیار با محبت است اما ما به مهربانی و محبت‌های او توجه نداریم و آن را نمی‌بینیم؛ گفت: شاید مهربانی خداوند به ظاهر ساده باشد اما باور و درک آن بسیار سخت است چراکه نیاز به دقت و تفکر دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خوف مومن از خداوند برای محبت و مهربانی او است؛ اظهار داشت: وقتی خداوند بر بنده خود محتبی کند و او دنبال تشکر از خدا باشد، خداوند بر محبت و مهربانی خود می‌افزاید اینجاست که بنده دچار حیرت و به نوعی خوف می‌شود که چگونه تشکر را به جا آورد چراکه قادر به تشکر حتی ذره‌ای از مهربانی خدا نخواهد بود.

وی با بیان اینکه رمضان مظهر مهربانی خداوند است، ابراز کرد: وقتی خداوند می‌فرماید که من بوی بد دهان روزه‌دار را دوست دارم یا می‌فرماید روزه برای من است و من خود پاداش آن هستم اوج مهربانی و محبت خداوند را نشان می‌دهد؛ هرکس از تمام شدن ماه رمضان ناراحت می‌شود حس مهربانی در او جلوه کرده است؛ وقتی غروب روز آخر ماه رمضان قرآن می‌خوانید آن دلگرفتگی یعنی مهربانی خدا را حس می‌کنید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه رحمت خدا نازل می شود بر کسی که بر دیگران رحم کند، عنوان کرد: اگر کسی دیگران را نبخشد بخشندگی خدا را درک نخواهد کرد، رحمت خدوند بر کسانی نازل می شود که رحم کنند، بنابراین بر فقرا و مریض‌ها، ضعفا و زیردستان خود رحم کنید تا خداوند به شما رحم کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: کسی دست یک دل‌گرفته را بگیرد خداوند دست او را گرفته و با او مهربان برخورد خواهد کرد و غمی را از دل او بردارد مادامی که در این طرز برخورد است رحمت الهی بر سر او کشیده می‌شود.

وی با تاکید مجدد بر اینکه برای نازل شدن رحمت الهی بر خود به دیگران مهربانی کنید، تصریح کرد: باید فرهنگ مهربانی را در جامعه افزایش دهیم تا وقتی مردم بچه مذهبی، هیاتی را می بینند بدانند که آنها مهربان هستند، اگر دیگران از ما این برداشت را داشته باشند که فلانی مهربان است بر افزایش دینداری در جامعه اثر مثبت خواهد داشت.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس مساجد حسن روحانی ماه رمضان حجت الاسلام ارزانی مسجد عید فطر شهید مدافع حرم نماز عید فطر محبت الهی مهربانی محبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • نجات زن میانسال از آب‌گرفتگی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)