Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@15:55:29 GMT

«محمدامین قانعی راد» درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۹۳۰۰۸

«محمدامین قانعی راد» درگذشت

اکرم قدیمی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در گفت وگو با خبرنگار با ابراز تاسف، خبر درگذشت این جامعه شناس پیشکسوت و از همکاران آن مرکز را تائید کرد.

قانعی راد که دانش آموخته جامعه شناسی از دانشگاه تهران بود در زمینه های مختلف جامعه شناسی فعالیت داشت و از چهره های مبرز در زمینه جامعه شناسی علم به شمار می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که تا زمان درگذشت بازرس اصلی انجمن جامعه شناسی و پیش از آن رئیس این انجمن بود؛ سال گذشته جایزه دهخدا را برای نگارش کتاب پیمایش علم و جامعه؛ تجربه جهانی و اجرای نسخه ایرانی دریافت کرد، همچنین جایزه فارابی را کسب کرده بود و سال 95 نیز جایزه انجمن ترویج علم را به خود اختصاص داد.

آثار زیادی از قانعی راد برجای مانده که از آن جمله می توان به اجتماع علمی و تولید دانش در ایران، جامعه شناسی رشد و افول علم در ایران، جامعه شناسی کنشگران علمی در ایران و بی شمار کتاب و مقالات دیگر اشاره کرد.

برترین ها، درگذشت این شخصیت علمی و فرهنگی را به نزدیکان وی و جامعه علمی و دانشگاهی تسلیت می گوید.

ایسنا

                  

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۹۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت

هیل نخستین بار سال ۱۹۸۲ با نام یوسر هیوز در مینی سریال «پسرانی از مواد سیاه» آلن بلیزدیل بازی کرد و با آن به شهرت رسید. همان سال، او نقش گروهبان پاتنم را در فیلم «گاندی» به کارگردانی ریچارد آتنبرو بازی کرد. هیل در چندین سریال تلویزیونی بریتانیایی دهه ۷۰ و ۸۰ هم ظاهر شد که «من، کلودیوس»، «اتاق‌ها» و «روباه» از جمله آن‌ها هستند.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سال ۱۹۹۷، هیل نقش کاپیتان اسمیت را در فیلم «تایتانیک» جیمز کامرون که برنده ۱۱ جایزه اسکار شد، بازی کرد. او سپس به مجموعه «ارباب حلقه‌ها» پیتر جکسون پیوست و در «دو برج» و «بازگشت پادشاه» در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در نقش پادشاه تئودن ظاهر شد که فیلم دوم نیز ۱۱ جایزه اسکار دریافت کرد. به این ترتیب هیل در ۲ فیلم از ۳ فیلمی که بیشترین جوایز اسکار را تا به امروز دریافت کرده‌اند، بازی کرده است. فیلم سوم که این رکورد را دارد «بن هور» است.

هیل سال ۲۰۱۵ در نقش دوک نورفولک، عموی آن بولین در مینی سریال «تالار گرگ» بازی کرد. این سریال هم برنده جایزه بفتا برای بهترین سریال درام شد.

برنارد هیل متولد سال ۱۹۴۴ در منچستر بود و در طول دوران بازیگری خود که بیش از پنج دهه را دربرگرفت، در فیلم‌های مهم دیگری، چون «رویای یک شب نیمه تابستان» (۱۹۹۹)، «جنایت واقعی» (۱۹۹۹)، «شاه عقرب» (۲۰۰۲)، «والکری» (۲۰۰۸) و صداپیشگی در انیمیشن «پارا نورمن» (۲۰۱۲) حضور داشت.

آخرین نقش آفرینی وی در کنار مارتین فریمن در درام پلیسی «پاسخ دهنده» است که پخش فصل دوم آن از همین هفته در شبکه یک بی‌بی‌سی شروع می‌شود.

دیگر خبرها

  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • بازیگر ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور