Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از تولید کننده‌های عمده زباله‌های پلاستیکی را کشاورزان دانست و گفت: معتقدم سازمان حفاظت محیط‌زیست باید لایحه‌ای را آماده کرده و ساز و کاری را پیش‌بینی کند که با استفاده از ساز و کارهای مالی و اقتصادی مصرف پلاستیک را مدیریت کند.حمید ظهرابی درباره تاثیرات مخرب پلاستیک بر محیط‌زیست گفت: پلاستیک از آلاینده‌‌های پایدار و خطرناک در طبیعت است که نه تنها باعث آلودگی آب و خاک می‌شود بلکه منظره طبیعت را نیز زشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حذف پلاستیک در کشور باید با جدیت بیشتری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: کمپین‌های متعددی در زمینه عدم استفاده از پلاستیک شکل گرفته است و از نظر آموزشی و فرهنگ‌سازی در این زمینه تقریبا به یک وضعیت مناسبی رسیدیم.

 ظهرابی تصریح کرد: معتقدم در زمینه قانون‌گذاری باید اصلاحاتی در این خصوص ایجاد شود یکی از تولید کننده‌های عمده زباله‌های پلاستیکی، کشاورزان هستند، چرا که در کشت‌های پلاستیکی از لوله‌های پلاستیکی برای انتقال آب استفاده می‌کنند و باید سازو کاری برای این کار اندیشیده شود تا کشاورزان مکلف شوند این پلاستیک‌ها را جمع‌آوری کرده تا وارد چرخه بازیافت شود.

ظهرابی همچنین به یکی از مهمترین دلایل وجود پلاستیک در طبیعت اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل وجود پلاستیک در طبیعت پایین بودن قیمت است به طوری که پلاستیک در کشور ما تقریبا مجانی است. به نظرم دولت باید در این موضوع ورود کرده و ساز و کاری را برای حل این مشکل مشخص کند.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نظام ودیعه‌گذاری در گذشته و استفاده چند باره از ظروف گفت: متاسفانه به دلیل سیاستگذاری‌های نادرست سعی کردیم همه چیز را یکبار مصرف کنیم و این اتفاق نامناسبی است و معتقدم دولت باید هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند و سازمان حفاظت محیط‌زیست باید لایحه‌ای را آماده کرده و ساز و کاری را پیش‌بینی کند که با استفاده از ساز و کارهای مالی و اقتصادی مصرف پلاستیک را مدیریت کند. در بسیاری از کشورها هزینه جدایی برای پلاستیک گرفته می‌شود که متاسفانه در کشور ما مرسوم نیست.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است