Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی اعلام کرد که بالگردهای «بلک هاوک» ساخت آمریکا که قرار است جایگزین بالگردهای روسی در ناوگان هوایی افغانستان شود نسبت به بالگردهای ساخت روسیه از کارآیی کمتری برخوردار است. ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سربازرس ویژه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرد بالگردهای «UH-60A» بلک هاوک که آمریکا در حال تجهیز ارتش افغانستان با آن است در مقایسه با بالگردهای «Mi-17» ساخت روسیه کارآیی کمتری دارد و تعمیر و نگهداری از آن نیز دشوارتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وار زون» افزود که در گزارش تازه پنتاگون در این باره آمده است که  بالگردهای بلک هاوک قابلیت باربری کمتری نسبت به بالگردهای Mi-17 روسی دارد و برای انتقال محموله یک بالگرد Mi-17 نیروی هوایی افغانستان به 2 بالگرد بلک هاوک نیاز است.

از سوی دیگر نیز برخلاف بالگردهای Mi-17 بالگردهای بلک هاوک قادر به پرواز در ارتفاعات بلند نیست و بنابراین این بالگردها قادر به انجام عملیات در مناطق دورافتاده و کوهستانی افغانستان نمی‌باشد.

وزارت دفاع آمریکا در حالی به برخی مشکلات جایگزینی بالگردهای آمریکایی با بالگردهای روسی ناوگان هوایی افغانستان اعتراف کرده که پیش از این نیز پنتاگون در گزارشی تصریح کرد بود روند جایگزینی این بالگردها سال‌ها زمان خواهد برد.

تا بیستم نوامبر سال گذشته میلادی تنها 6 نفر از اعضای نیروی هوایی افغانستان به طور رسمی دوره آموزشی پرواز با بالگردهای جدید را به پایان رساندند و به نخستین خلبانان این کشور تبدیل شدند که برای پرواز با بالگردهای «UH-60» واجد شرایط هستند.

از سوی دیگر تعمیر و نگهداری بالگردهای بلک هاوک به عهده نیروهای قراردادی است و نیروهای امنیتی افغان آن را انجام نمی‌دهند، در حالی که نیروی هوایی افغانستان در استفاده از بالگردهای Mi-17 و نگهداری و تعمیر آن بسیار ماهر هستند.

با سرعت کنونی انتقال این بالگردها، تا پایان سال جاری میلادی 28 بالگرد بلک هاوک در ناوگان نیروی هوایی افغانستان وجود خواهد داشت و این تعداد تا پایان سال 2019 به 52 فروند خواهد رسید.

انتهای پیام/.

R36461/P36442/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۱۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن

آمریکا رسما به سرنگونی دومین پهپاد گران قیمت خود از نوع ام کیو ۹ در سواحل یمن اعتراف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آمریکایی از متلاشی شدن یک پهپاد ام کیو9 متعلق به ارتش آمریکا در سواحل یمن خبر داد.

در ادامه یک مسئول دیگر دولت آمریکا اعتراف کرد که احتمالا یمنی‌ها پهپاد ام کیو 9 ارتش آمریکا را سرنگون کرده‌اند و مسئله در دست بررسی است.

پهپاد ام کیو 9 ساخت شرکت جنرال اتمیکس است که ارزش آن، 32 میلیون دلار برآورد شده است.

خاطر نشان می شود نیروهای مسلح یمن در ماه نوامبر هم یک پهپاد دیگر از همین نوع را سرنگون کرده بودند.

انگلیس از حمله موشکی به یک کشتی در سواحل یمن خبر داد

سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: یک کشتی در 14 مایل دریایی واقع در جنوب غربی المخا یمن هدف دو موشک قرار گرفت و خسارتهایی به آن وارد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد