Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-28@22:31:40 GMT

بحران زباله در چناران +عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۰۴۶۱۵

بحران زباله در چناران +عکس

ادغام زباله‌های بیمارستانی با سایر زباله‌ها، آتش زدن، دفن زباله با فاصله زمانی زیاد، کنترل نکردن شیرابه و همچنین تغذیه حیوانات و پرندگان از آن‌ها مهمترین عوامل به خطر افتادن محیط زیست این منطقه است که گسترش بیماری‌های گوناگون را نیز به همراه خواهد داشت. قطعا با مدیریت صحیح بحران زباله می‌توان بخش زیادی از این طلای کثیف را توسط بازیافت، تولید سوخت و کود به کسب درآمد تبدیل نمود و از تخریب محیط زیست که به مراتب مهمتر است، جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در سطح کشور هر ایرانی روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند و این رقم در شهرستان چناران ۶۳۰ گرم است، در حالی که میزان تولید زباله استاندارد جهانی در روز ۳۲۰ گرم است.

            

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۰۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • سلامت و محیط زیست؛ دستمایه تبلیغات میلیاردی
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد