Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمين رضا کاظم‌لو مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا از قزوین، اظهار کرد: ما به این واقعیت رسیده‌ایم که باید متون ارائه شده درسی حوزه‌های علمیه کارآمد و بروز باشد.
وی افزود: در جریان بودن متون آموزشی از جمله یکی از درخواست‌های ما در جلسات با مدیران است از این رو باید تعدادی از واحدهای هر پایه بومی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین ادامه داد: باید بر حسب شناسایی‌های صورت گرفته در حوزه نیاز استان، برخی از دروس تبیین و ارائه شود، این موضوع در حال حاضر در حوزه‌های علمیه مورد توجه قرار دارد.
این مسئول بیان کرد: برای مثال درس مشاوره قبلاً در دروس حوزه علمیه نبود با توجه به نیاز جامعه در حال حاضر این مبحث مهم در میان دروس حوزه علمیه قرار دارد و ما اعتقاد داریم متون ما می‌تواند جواب گوی بسیاری از دغدغه‌های موجود باشد. 
حجت‌الاسلام کاظم‌لو گفت: این موضوع باعث شده تا دغدغه ما بر کارآمد بودن متون درسی باشد لذا سیاست‌گذاری‌های لازم نیز در این خصوص مورد توجه قرار گرفته است. 
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین دروس حوزه های علمیه حوزه علمیه قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه که در واحد قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی را پایگاهی از حوزه علمیه می‌دانیم، بنابراین هر فعالیت دینی، علمی، فکری و فرهنگی حوزه علمیه و خدمت به جوانان، نوجوانان و انقلاب اسلامی مورد استقبال دانشگاه آزاد اسلامی است و آماده همکاری با مجموعه حوزه‌های علمیه هستیم.

فعالیت دبیرستان معارف اسلامی در سطح دانشگاه آزاد

وی با بیان اینکه تعداد ۱۰ دبیرستان معارف اسلامی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی در حال فعالیت هستند، افزود: در حال تربیت نیرو هستیم و در قالب مدارس علوم و معارف اسلامی شهید مطهری برای دانشکده‌های الهیات و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی برنامه داریم، به‌طوری که دانش‌آموختگان دبیرستان معارف اسلامی با عنوان مدارس سعادت می‌توانند با دیپلم معارف اسلامی برای تحصیلات دانشگاهی وارد دانشگاه آزاد اسلامی شوند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با آغوش باز از استادان و معلمانی که تربیت یافته حوزه علمیه هستند و آمادگی دارند که در دبیرستان‌های سعادت همکاری داشته باشند استقبال می‌کنیم و آنچه که برای ما مهم بوده، کادری است که بتواند دبیرستان‌های سعادت دانشگاه آزاد اسلامی را اداره کند.

فعالیت مدارس سعادت با نظارت یک عالم ربانی

سروری مجد با بیان اینکه دبیرستان‌های سعادت از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی استفاده خواهند کرد، تبیین کرد: دبیرستان سعادت هر استان باید تحت نظارت یک عالم ربانی اداره شود، بنابراین معتقدیم نظارت و رسیدگی آن عالم ربانی استان می‌توانند در آگاهی‌بخشی فرزندان این مرز و بوم با معارف اسلامی کمک‌کننده باشد.

۴۵ واحد دانشگاهی اصلی عهده‌دار اجرای جشنواره امامت و مهدویت

وی با اشاره به اینکه جشنواره‌های امامت و مهدویت امسال برای چهارمین سال در حال برگزاری است، ادامه داد: همه‌ساله از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برنامه‌های متعددی در واحد‌های دانشگاهی سراسر کشور برگزار می‌شود که ۴۵ واحد دانشگاهی اصلی عهده‌دار اجرای جشنواره امامت و مهدویت هستند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۳ هزار اثر در سامانه جشنواره امامت و مهدویت به ثبت رسید، افزود: امیدواریم سال ۱۴۰۳ تعداد آثار ثبت شده در سامانه به ۱۵۰ هزار اثر در حوزه امامت و مهدویت برسد و قصد داریم هرچه می‌توانیم جشنواره امامت و مهدویت را در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی وارد کنیم تا مبنای تفکر این دانشگاه مهدوی باشد.

سروری مجد با بیان اینکه طی سه سال گذشته تعداد ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در سطح واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که تلفیقی از اهل سنت هستند تأسیس شده است، افزود: اهتمام به تقریب مذاهب در قشر نخبگانی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار ضروری است بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند پایگاهی برای موضوع تقریب مذاهب باشد.

فعالیت دانشگاه آزاد در راستای اهداف امامین انقلاب اسلامی

وی با اشاره به تفاهم‌نامه حوزه و دانشگاه آزاد افزود: امیدواریم یک پیوند دائمی در عرصه فرهنگی و علمی بین دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار شود تا بتوانیم در راستای اهداف امامین انقلاب اسلامی گام برداریم.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی که مولود انقلاب اسلامی است با بودجه مردمی ایجاد شده، بنابراین معتقدیم آنچه را از مردم در اختیار ماست باید در خدمت مردم قرار دهیم.

به گزارش آنا؛ در این مراسم در حکمی از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حفظ سمت به‌عنوان رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از تلاش‌های حجت‌الاسلام احمد مرادخانی با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • فراخوان پذیرش داوطلب برای حوزه علمیه استان
  • چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ‌چهارمین همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» در شیراز برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد