Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنتاگون در گزارشی اعلام کرد که طرح‌های آمریکا برای جایگزین کردن هلی‌کوپترهای مدل روسیه‌ای MI-۱۷ در ارتش افغانستان با هلی‌کوپترهای آمریکایی بلک هاوک با "چالش‌های جدیدی" روبرو شده چرا که هلی‌کوپترهای روسیه‌ای برتر هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، این مساله از جانب بازرس کل ارشد پنتاگون در یک گزارش سه ماه یکبار درباره عملیات‌ استقرار نظامیان آمریکایی در افغانستان مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند: تصمیم اعطای ۱۶۰ هلی‌کوپتر نوسازی شده بلک هاوک به کابل به منظور تقویت چشمگیر قابلیت‌های نیروی هوایی افغانستان و کمک به شکسته شدن "بن‌بست" جنگ در این کشور گرفته شده است.

این هلی‌کوپترهای بلک هاوک قرار است جایگزین هلی‌کوپترهای MI-۱۷ در ارتش افغانستان شود که قابلیت ترابری و حمله دارد.

پنتاگون در گزارشی هشدار داد: این عملیات به دلیل "عدم مهارت‌های فنی لازم" میان خلبان‌های آموزش دیده افغان و موانع دیگر مثل "عدم آموزش درست زبان انگلیسی" با مشکل روبرو شده است.

طبق گزارش نهاد بازرسی ارشد نقایص دیگری نیز مطرح هستند.

در این گزارش تصریح شد هلی‌کوپترهای بلک هاوک ظرفیت کمتری به نسبت هلی‌کوپترهای MI-۱۷ دارند و نمی‌توانند محموله‌های بزرگتری که هلی‌کوپترهای MI-۱۷ حمل می‌کند را حمل کند. این هلی‌کوپترها نمی‌توانند به طور کلی به لحاظ باربری به پای هلی‌کوپترهای MI-۱۷ برسند و درمجموع یک هلی‌کوپتر MI-۱۷ به اندازه دو هلی‌کوپتر بلک هاوک ظرفیت گنجایش بار دارد.

همچنین این گزارش گفت: هلی‌کوپترهای بلک هاوک نمی‌تواند در ارتفاعات بالا پرواز کنند و به این ترتیب در مناطق دور افتاده کوهستانی افغانستان قادر به انجام عملیات نیستند در حالی که هلی‌کوپترهای MI-۱۷ چنین توانایی را دارد.

این گزارش نتیجه گرفته که هلی‌کوپترهای روسیه‌ای به این ترتیب در آینده نزدیک همچنان نقش ضروری در افغانستان ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۱۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، اداره اطلاع‌رسانی جنگی ارتش یمن فیلم لحظه انهدام پهپاد «MQ۹» ارتش آمریکا بر فراز آسمان استان صعده این کشور از سوی پدافند موشکی یمن را منتشر کرد.

بر اساس این فیلم این پهپاد آمریکایی با شلیک موشک از سوی سامانه پدافند موشکی ارتش یمن سرنگون شده است.

مطابق اعلام نیروهای مسلح یمن این پهپاد پنجشنبه ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ در حین انجام عملیات خصمانه علیه یمن از سوی سامانه دفاع موشکی یمن منهدم شده است.

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اذعان کرد که یک پهپاد «MQ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، ارتش یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک از این پهپادها در حدود ۳۰ میلیون دلار ارزش دارند.

کد خبر 6090292

دیگر خبرها

  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • فیلم لحظه سرنگونی یک پهپاد ام کیو۹ آمریکایی توسط ارتش یمن
  • لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی توسط ارتش یمن + فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • لحظه اصابت موشک یمن به پهپاد گران قیمت آمریکایی | ویدئو
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت