Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با هیات رئیسه دانشگاه های صنعتی اراک و تفرش اظهار داشت: در حوزه آموزش عالی با واقعیت هایی در کشور مواجهیم از جمله اینکه ۶۰۰هزار صندلی خالی در آموزش عالی وجود دارد، در این شرایط باید نظام آموزش عالی به سمت کاهش عرضه و افزایش و ارتقای کیفیت پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ارتباط منطقی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی با بازار کار وجود ندارد و خیل عظیم چندمیلیونی فارغ التحصیلان بیکار داریم، بنابراین در این حوزه نیازمند بازنگری هستیم.

وی بیان کرد: آموزش عالی غیردولتی به مسیری برای کسب درآمد تبدیل شده و نگاه بیشتر کسب درآمد بوده که این امر به آموزش عالی کشور آسیب زده، همچنین میان رشته های تحصیلی و بازار کار تناسب و توازن وجود ندارد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: متاسفانه در حال حاضر هیچگونه نظام اعتبارسنجی کیفی و علمی فارغ التحصیلان در کشور نداریم و بسیاری اوقات، برخی با مدرک از دانشگاه های دورافتاده جذب کار می شوند و فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر بیکار می مانند.

کریمی تصریح کرد: دانشگاه های استان باید با واقعیت های موجود و بازار کار تطبیق یابند به نحوی که رسالت دانشگاه ها نیز حفظ شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمایش سرزمینی مراکز آموزش عالی در استان شکل نگرفته و باید این استان صنعتی یک دانشگاه مستقل صنعتی داشته باشد تا ارتباط موثری بین صنایع و دانشگاه ها در استان ایجاد شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی یک استان قوی در حوزه صنعت و اقتصاد است و این انسجام و هم افزایی میان صنعت و دانشگاه می تواند زمینه مطلوبی را برای ارتقای صنعت استان و همچنین مراکز آموزش عالی این حوزه فراهم کند.

کد خبر 4323291

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها علی اکبر کریمی نمایندگان مجلس راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد عید سعید فطر ماه مبارك رمضان یاسوج روز جهانی قدس شیراز خرم آباد نماز عید سعید فطر سانحه تصادف صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۲۷۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره دشواری سؤالات امتحانات نهایی گفت: در تحلیل امتحانات شاهد دشواری سؤالات نبودیم، در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است. - اخبار اجتماعی -

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع  نباید به صورت مقطعی بررسی شود، پس از اعلام میانگین نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در خرداد 1402 برداشت جامعه این بود که این میانگین بیانگر اُفت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش تصمیم دارد مبتنی بر شفافیت نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش وپرورش گفت: نمرات امتحانات نهایی را شفاف اعلام کردیم تا برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد و معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی تلاش کنند. در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود چراکه این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

نکات کلیدی امتحانات نهایی؛ از شیوه مطالعه تا طراحی سؤالات

زارعی درباره تاثیر دشواری سؤالات امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سؤالات نبودیم. در طراحی سؤالات مبنا توجه به ارزشیابی از یادگیری است به گونه‌ای که دانش‌آموزان از حفظیات و محفوظات دور باشند بنابراین جمع‌بندی این نیست که سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده  اما قبول دارم که سؤالات مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • مرادصحرایی: امتیاز ویژه دانشجو معلمانی که زودتر از فارغ‌التحصیلی سرکلاس درس می‌روند
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد