Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي سمنان گفت: 300 نفر در اين استان تا پايان مرداد امسال تسهيلات اشتغال روستايي دريافت مي کنند.

سيد حسن ميرعماد روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : با پرداخت اين مقدار تسهيلات براي رونق کسب و کار در بخش مشاغل خانگي ، حدود يکهزار هزار شغل در مناطق روستايي استان در سال جاري ايجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : بانک هاي عامل سمنان در ارايه تسهيلات بيشترين همکاري را با سازمان جهادکشاورزي داشتند و تمامي بانک ها حدود 70 درصد از تعهدات پرداخت تسهيلات در سال گذشته انجام داده اند.
وي همچنين تعداد کارورزان استان در بخش روستايي را حدود 2 هزار نفر اعلام و تصريح کرد: سال گذشته 952 نفر براي دريافت تسهيلات به بانک هاي عامل معرفي شدند که از اين مقدار 700 نفر موفق به دريافت تسهيلات شدند.
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان تحقق هدفگذاري اهداف اقتصاد مقاومتي را از راهبردهاي مهم دولت تدبير واميد در بخش کشاورزي عنوان کردو گفت: بيش از 90 درصد برنامه هاي اقتصاد مقاومتي در بخش کشاورزي استان سمنان مصوب و اجرايي شده است.
ميرعماد با بيان اين که دولت به خوبي چالش هاي مهاجرت روستاييان استان را شناسايي کرد، افزود : در سال 96 بيش از 120 ميليارد ريال براي نوسازي ادوات کشاورزي روستاييان تسهيلات پرداخت و درپنج سال گذشته بيش از 25 صندوق تعاوني در شهرستان هاي استان راه اندازي شد.
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان سمنان گفت: ارايه تسهيلات 50 و 70 ميليون ريالي بلاعوض براي تجهيز اراضي کشاورزي براي سامانه هاي نوين آبياري از اقدامات مهم دولت براي کشت محصولات کشاورزي با کمترين هدر رفت آب در روستاها بوده است.
ميرعماد تصريح کرد : در چهار سال گذشته در بيش از 10 هزار هکتار از اراضي کشاورزي سمنان سامانه هاي نوين آبياري تجهيز شد که گامي مهم و ارزشمند به منظور تثبيت ميزان جمعيت و افزايش رونق کشاورزي در مناطق روستايي بشمار مي آيد.
به گزارش ايرنا، استان سمنان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد که 141 هزار و 858 نفر در مناطق روستايي زندگي مي کنند.
براساس آمار استانداري سمنان، متوسط آمار بيکاري در 10 ماهه سال 96 در مناطق روستايي و مناطق شهري اين استان به ترتيب 10.9 و 8.9 درصد است.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۳۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: رویکرد اشتغال و توانمندسازی کمیته امداد مانعی در برابر تولید فقر است و در این باب باید نگاه درست و واقع بینانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین نژاد در نشست با منتخب مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۴۴ هزار خانوار در اوج مناعت طبع و عزت شایسته تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل هستند که در این راستا تلاش می‌کنیم تا در بخشها و حوزه‌های مختلف در حد وسع و توان کمک حال و یاریگر این خانواده‌ها باشیم.

وی افزود: همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان را شاهد بودیم.

حسین نژاد بیان: کرد پرداخت تسهیلات بانکی برای مددجویان معرفی شده دارای طرح اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۸ در حال پرداخت است که انتظار می‌رود بانک‌های عامل تا نیمه اول امسال به تمام تعهدات خود در حوزه پرداخت تسهیلات کم بهره همتی مضاعف داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: اشتغال تولید شده برای مددجویان کمیته امداد از جنس اشتغال مولد و پایدار است و با کمترین انحراف همه تسهیلات در مسیر اشتغال مددجویان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث اشتغال و توانمندسازی مددجویان ساخت مسکن با همت خیران و نهادهای حمایتی و انقلابی در حال انجام است تا هیچ مددجوی فاقد سرپناه در روستاها نداشته باشیم.

حسین نژاد از منتخب مردم مشگین شهر در مجلس به خاطر نگاه ویژه به رفع مشکلات و آسیب‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قدردانی کرد و گفت: امیدواریم مجلس دوازدهم مجلس حامی محرومان و نیازمندان بوده و با قوانین کارآمد به رفع فقر در کشور بیش از گذشته کمک کند.

کد خبر 748132

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند