Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:28:21 GMT

کرباسیان: باید خودمان را از بنگاه‎داری رها کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۳۵۹۲

کرباسیان: باید خودمان را از بنگاه‎داری رها کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی: معتقدم که ما باید همان ۲۰ درصد سهم دولت در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را هم بفروشیم و خودمان را از بنگاهداری رها کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: از (شادا)، مراسم تودیع و معارفه معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور مسعود کرباسیان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در سخنانی در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی شائبه "عبدالرحمان ندیمی بوشهری" معاون سابق امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، نقش وی در باز تنظیم تعامل وزارت متبوع با مجموعه نظام بانکی و ایجاد هماهنگی‌های لازم در این ارتباط را ستودنی خواند.
کرباسیان در ادامه با آرزوی موفقیت برای"امیر باقری" به عنوان معاون جدید امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، اظهار داشت: برنامه ریزی‌های جامعی برای این معاونت انجام شده و انتظار می‌رود مسیر طی شده با قدرت ادامه پیدا کند و از همه ظرفیت‌ها برای تحقق برنامه‌های تدوین شده در حوزه‌های بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی بهره گیری شود.
کرباسیان به سرانجام رساندن لایحه اصلاح نظام بانکی و واگذاری اموال مازاد بانک‌ها را از جمله مهمترین برنامه‌های این معاونت ذکر کرد و گفت: با توجه به شرایط بازار بورس و اوراق بهادار و رشد هشت هزار واحدی شاخص آن در چند روز اخیر، زمان برای واگذاری اموال مازاد بانک‌ها بسیار مناسب است.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه "دولت، این همه شرکت دولتی نیاز ندارد"، یکی دیگر از وظایف حوزه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد را تقویت نقش آفرینی این وزارت خانه در تعیین تکلیف شرکت‌های دولتی خواند و اظهار داشت: معتقدم که ما باید همان ۲۰ درصد سهم دولت در شرکت‌های تعاونی سهام عدالت را هم بفروشیم و خودمان را از بنگاهداری رها کنیم.
کرباسیان در ادامه با اشاره به سخنان چند روز پیش رهبر انقلاب در مراسم نماز عید فطر گفت: امسال وزارت اقتصاد دو عیدی از مقام معظم رهبری گرفت که همانا ابراز رضایت ایشان از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی و دیگری عملکرد ما در حوزه بهبود فضای کسب و کار در کشور بود که برای ما بسیار ارزشمند و امید بخش است و قدردان آن هستیم.

انتصاب معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی

در متن حکمی که از سوی مسعود کرباسیان صادر شده، آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی منصوب می‌شوید.
انتظار می‌رود تمام مساعی خود را با جلب توان تخصصی همکاران، کارشناسان و صاحبنظران به منظور انجام وظایف قانونی به ویژه بند‌های مندرج در بخش اولویت‌های عمومی و تخصصی ابلاغی رئیس جمهور و در جهت اهداف و برنامه‌های مندرج در سند راهبردی آن معاونت، سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و تبیین و اجرای ماموریت‌های محوله به کار گیرید.
موفقیت روز افزونتان را در تقویت عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند منان مسالت می‌کن لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UTJ

منبع: فردا

کلیدواژه: بنگاه داری کرباسیان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند

ارسلان مالکی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسوولیت تشکیل کمیته‌ای برای بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا همه طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی عنوان کرد.

مالکی اضافه‌کرد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در نخستین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

وی ادامه‌داد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با ساخت واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار موثری به تامین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • برات الکترونیکی رونمایی شد | جزئیات و اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است