Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز كيش، دکتر افراسیابی جراح اورولوژی و رییس مرکز درمان سرطان کیش با بیان اینکه علاوه بر ربات ها، پزشکی هسته ای و سیتی اسکن پیشرفته از دیگر موضوعات مورد توجه این مرکز درمانی است، گفت: جراحی با ربات به دلیل بزرگ نمایی بیشتر، نداشتن محدودیت های مچ دست انسان در نواحی خاص و درد و خونریزی کمتر بعد از عمل، از روش های مورد توجه در مراکز پیشرفته درمانی است به همین دلیل با تجهیز مرکز درمان سرطان کیش به ربات، برای اولین بار درکشور انجام اعمال جراحی رباتیک ممکن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت کسب دانش کار با ربات افزود: با تمهیدات پیش بینی شده با حضور پزشکان اروپایی و گذراندن دوره های آموزشی در کشورهای پیشرفته، پزشکان ایرانی با نحوه عمل با ربات آشنا می شوند و جزیره کیش نخستین منطقه درکشور و بین کشورهای اطراف است که به امکانات جراحی با ربات مجهز می شود.
به گفته دکتر افراسیابی در کشورهای قطر، عربستان و امارات با وجود داشتن ربات، به دلیل نداشتن دانش کار با این امکانات جراحی با ربات انجام نمی شود.  
رییس مرکز درمان سرطان در کیش به برگزاری دوره های پیشگیری از سرطان اشاره در این برنامه که با دوره آموزشی پیشگیری از سرطان سینه برای بانوان آغاز می شود به صورت دوره ای این آموزش ها برای شهروندان و گردشگران کیش در خصوص سرطان های مختلف برگزار خواهد شد.
دکتر محمد امین افراسیابی گفت: در خصوص توسعه فعالیت های مرکز درمان سرطان کیش با نمایندگان کشورهای آدربایجان، عمان، بحرین و ترکیه رایزنی شده است تا بیماران داخلی و کشورهای اطراف در زمان کم از پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرند و  به جای سفر به کشورهای اروپایی در جزیره کیش تحت درمان آن پزشک قرار گیرند.
وي با اشاره به راه اندازي دفتر IPD در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با هدف پذیرش بیماران از داخل و کشورهای منطقه گفت: طرح ایجاد مرکز درمان سرطان کیش شش ماه پیش توسط محمد ابراهيم انصاری لاری مديرعامل سازمان منطقه آزاد مطرح شد و با پیگیری های انجام شده و بهره گیری از حضور پروفسور بابک جوان اورولوژیست ایرانی مطرح جهان و دیگر پزشکان حاذق کشورمان این مرکز از 21 خرداد با انجام موفق جراحی سرطان پیشرفته پروستات کار خود را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: كيش جزيره سرطان بين المللي درماني بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس بیمارستان امام حسن عسکری در زرقان گفت: با راه اندازی میکروسکوپ چشم پزشکی، همه عمل‌های جراحی مرتبط با چشم، مانند آب مرواردید برای نخستین بار در شهرستان زرقان قابل انجام است.
سید اسداله خرم روز افزود: خرید و راه اندازی این دستگاه حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داشته که از منابع مالی دانشگاه و خیران سلامت تامین شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر دو متخصص چشم پزشک در اتاق عمل بیمارستان زرقان ارائه خدمت می‌کنند.
رئیس بیمارستان امام حسن عسکری در زرقان گفت: شهروندان می‌توانند برای  معاینه و درمان بر اساس برنامه متخصصان که هر هفته منتشر می‌شود نسبت به دریافت نوبت به صورت اینترنتی از سایت nobat.sums.ac.ir و یا مراجعه حضوری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور