Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@02:50:37 GMT

افزایش حمایت آمریکایی ها از حکم اعدام

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۵۹۴۵

افزایش حمایت آمریکایی ها از حکم اعدام

تهران – ایرنا – یافته های اخیر موسسه نظرسنجی پیو (PEW) نشان می دهد که حمایت آمریکایی ها از حکم اعدام در سالهای اخیر افزایش یافته است.

تارنمای موسسه آمریکایی پیو جدیدترین پژوهش خود پیرامون اقبال مردم آمریکا به حکم اعدام را منتشر کرد و نوشت: اکنون 54 درصد مردم آمریکا با حکم اعدام متهمان به قتل موافق بوده و 39 درصد آنان مخالفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ارقام نشان دهنده افزایش محبوبیت اعدام پس از کاهش بی سابقه اقبال عمومی به آن در سال 2016 می باشد.
این پژوهش که در میانه بهار امسال انجام و نتایج آن بتازگی منتشر شده است، نشان می دهد که در سال 2016 اقلیتی از آمریکایی ها (49 درصد) با اعدام متهمان به قتل موافق بودند که این رقم پایینترین نرخ موافقت با این حکم از اوائل دهه 70 قرن بیستم میلادی و آغاز پژوهش در زمینه اقبال عمومی با این نحوه مجازات در آمریکا می باشد. با این حال در سال 2007 میزان حمایت آمریکائیها با اعدام از امسال نیز بیشتر بود و به 64 درصد در برابر 29 درصد مخالف رسید.
پژوهش پیو نشان می دهد که در بازه زمانی دراز مدت و از میانه دهه 90 قرن بیستم حمایت از اعدام در میانه مستقل ها و دمکراتها روندی نزولی داشته ولی جمهوریخواهان کماکان از حامیان سفت و سخت آن هستند. در میان دمکرات ها تنها 35 درصد با اعدام موافقند، این حمایت در مستقل ها به 52 درصد می رسد و 77 درصد جمهوریخواهان از آن حمایت می کنند.
این آمار نشان دهنده کاهش 37 درصدی حامیان مستقل اعدام و کاهش 36 درصدی حامیان دمکرات آن است. این روند نزولی شامل جمهوریخواهان نیز می شود و در بازه زمانی مزبور تعداد حامیان اعدام در میان این قشر 10 درصد کاهش یافته است.
با این حال توجه به بازه زمانی کوتاه مدت و دو سال اخیر نشاندهنده تغییر ناچیز حامیان اعدام در میان دمکرات ها و جمهوریخواهان بوده ولی در عوض هشت درصد مستقل ها به حامیان اعدام افزوده شده اند.
پژوهش اخیر شکاف جنسیتی را نیز در میان حامیان اعدام نشان می دهد. در حالیکه اکثریت پر رنگی از مردان (61 درصد) با اعدام موافق و 34 درصد مخالفند، در میان زنان نظرات موافق و مخالف تقریبا یکسان بوده و زنان موافق اعدام 46 درصد در برابر مخالفان 45 درصدی می باشند.
نژادهای گوناگون جامعه آمریکا نظرات متفاوتی در این زمینه دارند و در حالیکه 59 درصد سفیدپوستان حامی اعدام هستند، 47 درصد اسپانیولی زبانان و اقلیت 36 درصد سیاهپوستان با این مجازات موافقند.
سن و سال پاسخگویان نیز عاملی دیگر در تغییر رویکرد پاسخگویان این پژوهش بوده و جوانان کمتری در قیاس با سالمندان به اعدام روس خوش نشان می دهند.
پژوهش پیو نشان دهنده ارتباط معکوس سطح تحصیلات با حمایت از اعدام است. 56 درصد دارندگان مدرک فوق لیسانس و بالاتر، 42 درصد فارغ التحصیلان کالج و 38 درصد دارندگان دیپلم و پائین تر از مخالفان اعدام هستند.
در میان پیروان ادیان گوناگون کماکان سفیدپوستان پروتستان انجیلی با 73 درصد بیشترین مواقت را با مجازات اعدام نشان می دهند که این عدد در میان کاتولیک ها به 53 درصد و در میان بی دینان به 48 درصد کاهش می یابد.
در نظرسنجی سال 2015 پیو، 63 درصد از پاسخگویان معتقد بودند که حکم اعدام اخلاقن موجه است ولی 71 درصد باور داشتند که این خطر وجود دارد که بیگناهان مجازات شوند و 61 درصد نیز معتقد بودند که حکم اعدام موجب پیشگیری از وقوع جرائم سنگین نمی شود.
حکم اعدام در 21 ایالت از 50 ایالت آمریکا، منسوخ شده است.
اروپام**3092**1479

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اعدام آمريكا پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • گریه سردار رادان در میان حامیان برخورد با بی‌حجاب‌ها