Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- معاون فني اداره کل منابع طبيعي و آبخيز داري سمنان گفت: اجراي طرح بيابانزدايي براي جلوگيري از تشديد کانون فرسايش بادي و ريزگردها در اين استان نيازمند اعتبار است.

علي اصغر جلالي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: به دليل طولاني مدت بودن روند پرداخت اعتبارات به پيمانکاران به دليل اسناد خزانه اي ، انان کمتر راغب به کار در حوزه بيابانزدايي هستند ومنابع طبيعي اکنون با کمبود پيمانکاران حرفه اي روبه رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهارداشت : تخصيص نيافتن اعتبارات مصوب شده از ديگر معضلات اجراي طرح هاي بيابانزدايي است که بيش از کمبود اعتبار رنج آور است.
جلالي يادآورشد : اعتبار مصوب سال گذشته 113 ميليارد ريال شامل 13 ميليارد ريال استاني و يکصد ميليارد ريال ملي بود که از اين ميزان 80 درصد استاني و 45 درصد ملي تخصيص يافت.
وي اظهار داشت : از 9ميليون و 700هزار هکتار مساحت استان در حدود پنج ميليون و 200 هزار هکتار عرصه هاي بياباني تشکيل مي دهد ، سمنان سومين استان بياباني کشور و داراي اقليم خشک و نيمه خشک است،
وسعت بيابان در اين استان لزوم و اهميت بيابانزدايي را 2 چندان مي کند.
وي با بيان اين که بيش از 20 درصد مساحت کشور را بيابان تشکيل مي دهد گفت : سرانه بيابان در مقياس جهاني 0.22 هکتار است و اين در حاليست که سرانه بيابان در کشور بيش از مقياس جهاني و در حدود نيم هکتار است.
وي ادامه داد : بيابان در 18 استان و 98 شهرستان کشور گسترش دارد و 32 ميليون هکتار از مساحت کشور را اراضي بياباني تشکيل مي دهد و از اين ميزان 20 ميليون هکتار در معرض فرسايش بادي و 6 ميليون هکتار از اراضي در معرض فرسايش بادي در کانون بحراني فرسايش بادي قرار دارند و در استان سمنان نيز براساس مطالعات انجام شده 22 منطقه کانون بحراني فرسايش بادي وجود دارد.
وي خاطر نشان کرد : سال گذشته در بيش از 10 هزار هکتار از اراضي ملي استان سمنان عمليات بيابان زدايي انجام شد و نهال کاري در سه هزار و 500 هکتار در 50 منطقه اين استان ، بذر پاشي ، کنترل هرز آب در 6 هزار و 500 هکتار ، احداث بادشکن به طول يکصد کيلو متر با مشارکت مردمي و اجراي طرح ترسيب کربن با هدف توانمندسازي جوامع مناطق بياباني مجموعه اي از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.
به گزارش ايرنا ،عرصه منابع طبيعي استان سمنان 9 ميليون و 700 هزار هکتار وسعت دارد که شامل پنج ميليون و 200 هکتار بيابان، سه ميليون و 700 هزار هکتار مرتع و 352 هزار هکتار جنگل است.
بر اساس مصوبه کنوانسيون جهاني مقابله با بيابان زايي سازمان ملل متحد 17 ژوئن ميلادي برابر با 27 خرداد به عنوان روز جهاني مقابله با بيابان زدايي نامگذاري شده و شعار امسال سرزمين ارزشمند است براي حفظ و احياي آن سرمايه گذاري کنيم است.
7342/6026
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز شوراها اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۹۴ میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۳ نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی عنوان کرد: تحقق بخش قابل توجهی از بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ در گرو اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان همچنین از محل اوراق مشارکت، جلب و جذب سرمایه گذاران، اختصاص اعتبارات دولتی همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: تحقق اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان که به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است به همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان بستگی دارد.

وی افزود: با این وجود، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و اداراه‌کل اقتصاد و دارایی در استان، تسویه این مطالبات را جدی نمی‌گیرند.

در عین حال، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد بیان کرد: برای ارتقای شاخص‌های عمران شهری در شهر بجنورد از جمله در زمینه انجام آسفالت معابر و بهسازی آسفالت معابر این شهر به تامین ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا شهر بجنورد به میانگین شاخص‌های توسعه عمران شهری کشور نزدیک شود.

وی در خاتمه به اختصاص ۸.۸ هکتار زمین در منطقه گلستان شهر بجنورد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری بجنورد در راستای ارائه خدمات شهری توسط شهرداری بجنورد به این منطقه مسکونی از مسکن مهر مرکز استان نیز اشاره کرد.

مغروری گلایه کرد: متاسفانه زمین اختصاص یافته دارای معارض است.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228974 برچسب‌ها بجنورد سازه های عمرانی بودجه

دیگر خبرها

  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • سمنان در اجرای سازوکار اجرایی پدافند غیرعامل نیازمند خودمراقبتی است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ است
  • تخصیص اعتبار به بخش شیدا نیازمند نگاه ویژه‌ای است