Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@09:40:33 GMT

انعکاس اخبار جنائی با رویکرد پیشگری از جرم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۷۷۳۷

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی چه در کشور ما و چه در دنیا در حال رشد هستند و مقابله با آسیب های اجتماعی امروز تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است.

به گزارش  ایسنا، یدالله موحد در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و سیمای مرکز استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد وخاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی اظهار کرد: واقعیت مطلب این است که مسئولیت اجتماعی رسانه ها در رهبری و هدایت افکار عمومی باید پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: متولیان سلامت اجتماعی به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش و کنترل جمعیت کیفری و کاهش پیامدهای پس از ارتکاب جرم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها و افکار عمومی دو رکن اصلی  برای تعقیب راهکارهای پیشگیرانه هستند،گفت: رسانه ها می توانند با مدیریت افکار عمومی و ارائه الگوهای رفتار با سالم سازی نگرش و بینش مخاطبان تاثیر بسزائی در کاهش انحرافات داشته باشند.

موحد ادامه داد: بهره برداری از قدرت جادوئی رسانه یکی از راهکارهای موجود برای هدایت افکار عمومی با رویکرد کنترل و کاهش جرم  و آسیب های اجتماعی است.

موحد افزود: رسانه ها با انعکاس هدفمند اخبار (به طور خاص پدیده های جنائی)می توانند نگرش خاصی به مخاطب القاء کنند و بینش های مردم را تحت تاثیر قرار دهند. رسانه باید به این نکته توجه کند که اگر یک خبر جنائی نیز منتشر می کنند باید با هدف پیشگری از جرم باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: رسانه ها قضاوت عمومی در مورد کارکرد مثبت یا منفی همه دستگاه ها از جمله دستگاه عدالت و به طور خاص عدالت کیفری را سازماندهی می کنند .

 موحد گفت: رسانه ها از یک طرف توانایی تشدید احساس ناامنی و بی عدالتی و رفتارهای ظالمانه را دارند و از طرف دیگر با ایفای نقش اطلاع رسانی مسئولانه و ترویج الگوهای زندگی سالم می توانند در کاهش جرم و تامین احساس عدالت و امنیت موثر باشد 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دادگستري كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی شهرداری ها افزود: جامعه مشکلات و معضلات اجتماعی فراوانی دارد که شهرداری باید بستر و زیرساخت های زیست مومنانه را تامین کند.

یعقوب هوشیار امروز، شنبه هشتم اردیبهشت ماه در همایش شوراها، گفت: طبق منشور نهج البلاغه که امیرالمومنین(ع) برای تمام بشریت و به ویژه شیعیان فرموده این است که ما نباید از توجه به امورات جزئی مردم غافل شویم و این امر با شوراهای کاخ‌نشین و فاصله با مردم فرودست امکان پذیر نیست.

وی به عدم تصدی گری دولت در امور شورا ها تاکید کرد ‌و گفت: طبق فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) باید سیاست بالادستی دولت که امکان مدیریت و اداره توسط شوراهای اسلامی دارند، به این ارگان تخفیف و تفویض شود و کار های اجرایی دولت نیز کاهش یابد.

هوشیار تصریح کرد: عملکرد شوراها قابل دفاع بوده و تقاضا داریم مرجعیت شوراها در امور شهری باشد که تمام دستگاه و ارگان‌های حکومتی شوراها را در راس امور شهری بدانند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • انعکاس به موقع رسانه‌ها در پاسخ سخت ایران به اسراییل