Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محسن پوراسماعیلی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: در ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها و تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداری‌ها؛ معابر متعلق به شهرداری‌ها هستند؛ به این معنا که هر جایی که به عنوان معبر تعریف شده؛ شامل پیاده‌رو، خیابان و کوچه به عنوان ملک عمومی متعلق به شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری‌ها براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری وظیفه دارند توسط ماموران با سد معبر برخورد کنند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: مجموعه اجراییات شهرداری مرکزی و اجراییات مناطق چهارگانه شهرداری به صورت روزانه با سد معبر برخورد می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان گفت: از برپا کردن چادر در فضای سبز تا پارک خودرو‌ها در پیاده‌رو و چیدن بساط توسط مغازه‌داران در پیاده‌رو، سد معبر تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون شرایطی برای سد معبر تعریف نشده است؛ قانون‌گذار برای شهرداری تعیین تکلیف کرده که با سد معبر برخورد کند.

پوراسماعیلی گفت: براساس قانون، اگر کسی حقی برای خودش با ضرر رساندن به دیگران ایجاد کرد، در واقع به حقوق دیگران تجاوز کرده و شهرداری و دستگاه‌های مرتبط باید در این زمینه ورود کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند.

وی در خصوص علت فراوانی موارد سد معبر با وجود برخورد‌های روزانه شهرداری گفت: باید توجه داشت که درصد قابل توجهی از معابر شهر کرمان با توجه به شرایطی که در طرح تفضیلی تعریف شده‌اند، هنوز به عرض نهایی خود نرسیده‌اند.

پوراسماعیلی عنوان کرد: به صورت روزانه برخورد با سدمعبر انجام می‌شود؛ ضمن این‌که با اصناف هماهنگی در این خصوص صورت گرفته است.

وی گفت: در شهرداری کرمان با مردم تعامل داشته و سعی کرده‌ایم با اخطار‌هایی که داده می‌شود، با شهروندان تعامل مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم با همکاری مردم و شهرداری فضای مناسبی در شهر داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمان ادامه داد: براساس قانون، شهرداری وظیفه دارد حتی بدون اخطار وسایلی که باعث سد معبر شده است را جمع‌آوری و از محل خارج کند.

پوراسماعیلی افزود: حجم مغازه‌ها در سطح شهر بسیار زیاد و امکانات شهرداری محدود است و هنوز هم بحث برخورد با سدمعبر را به بخش خصوصی واگذار نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم این مسئله را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اظهارکرد: تاکنون سعی شده در این زمینه به صورت تعاملی برخورد شود و تا جایی که راه مردم بسته نیست و حق کسی ضایع نمی‌شود، سعی کرده‌ایم با مردم مدارا کنیم.

انتهای پیام/ی

در سد معبر سعی شده بامردم مدارا شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

علیرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با گرامیداشت روز شوراها و با اشاره به اهم وظایف شوراها در شهرها اظهار کرد: شوراها وظیفه برنامه‌ریزی برای شهرداری را به عهده دارند و علاوه بر انتخاب شهردار، بر حسن اجرای برنامه‌های تصویب شده و فعالیت‌های شهرداری نظارت دارند.

وی افزود: شورای شهر در دو نوبت برای انتخاب بهترین گزینه برای تصدی عنوان شهردار اقدام کرده است که در نوبت اول از میان گزینه‌های پیش‌رو یک نفر فرد با رأی اکثریت شورا به شهرداری کرمان راه پیدا کرد و پس از آن در نوبت دوم وقتی به گزینه مناسب‌تر بومی رسیدیم، شهردار جدید را انتخاب کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه در حال حاضر و به لطف خدا شهرداری وضعیت مناسب‌تری گرفته است، تصریح کرد: وظیفه شورا برنامه‌ریزی برای شهرداری و نظارت بر حسن انجام کارهای شهرداری است که در برنامه‌ریزی، جذب و اصلاح درآمدها، حفظ درآمدها و منابع شهرداری و کنترل هزینه‌ها مدنظر شورای شهر قرار دارد که به لطف خدا به میزان مطلوبی انجام شده است و به توزیع متوازن و متعادل هزینه‌ها در سطح شهر تأکید داریم.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم است، گفت: تلاش بسیار خوبی در این دوره انجام شده است تا شهر از تقسیم‌بندی مناطق محروم و مناطق برخوردار خارج و متوازن شود و تعادل و آرامش روانی برای مردم به وجود آید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در تشریح برنامه‌های آتی شورا بیان کرد: موضوعات فرهنگی و ترویج فرهنگ شهروندی، آبادانی شهر از طریق اجرای آسفالت، پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و اصلاح ترافیک و اصلاح معبرها برای ترافیک روان از اهم مواردی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی یادآور شد: طرح پایه و اساسی مدیریت شهری در دوره ششم شورا، خارج کردن برخی مشاغل از محدوده مناطق مسکونی شهر است تا ضمن کاهش بار ترافیکی، خدمت رسانی مناسب به مردم و این مجموعه‌ها نیز فراهم شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه نمره شما در سال سوم شورا به خودتان چند است، خاطرنشان کرد: خدمت ما در مقابل لیاقت بی‌نهایت مردم اندک است و هر چه خدمت کنیم، باز هم کم است، از این رو به خودم نمره خوبی نمی‌دهم.

کد خبر 748640

دیگر خبرها

  • برخورد کامیون با وانت یک کشته و یک زخمی بر جا گذاشت
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • نصب اِلمان نقشه ایران با محوریت روز کار و کارگر در کرمان
  • احداث بوستان ۲۲۰۰۰ متری در منطقه ۱۶
  • سقوط شهرداری بم به لیگ ۳
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم