Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@19:59:46 GMT

رشت| ظرفیت‌های قرآن کریم به‌خوبی تبیین نشده است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۵۰۴۴

رشت| ظرفیت‌های قرآن کریم به‌خوبی تبیین نشده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با انتقاد از عدم تبیین مناسب ظرفیت‌های قرآن کریم گفت: در حوزه تبیین ظرفیت‌های قرآنی اصلاً کار نشده و اگر کاری شده بسیار کم بوده است. ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین ستار علیزاده ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان گیلانی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی قرآنی بوده و ملت ما نیز ملتی قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با تاکید بر اینکه تمام خدمتگزاران انقلاب اسلامی دلداده قرآن و اسلام هستند تصریح کرد: برکاتی که امروز از سوی جمهوری اسلامی به سراسر جهان صادر می‌شود از برکت قرآن و اهل بیت است.

علیزاده با بیان اینکه اقتدار و پیروزی امروز انقلاب اسلامی از برکت بهره‌مندی و تمسک به قرآن کریم است خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت قرآن کریم و هدایت‌های مقام معظم رهبری مسیر خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به نقش قرآن کریم در ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها تصریح کرد: فعالان قرآن باید ظرفیت قرآن کریم را برای دیگران تبیین کنند زیرا در حوزه اصلاً کار نشده و یا اگر کاری شده بسیار کم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نجات انسان از بدبختی‌ها و انحرافات را یکی از ظرفیت‌های قرآن کریم دانست و ابراز داشت: قرآن کریم زندگی انسان را از آسیب‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در امان نگه می‌دارد.

علیزاده با بیان اینکه امروزه آسیب‌های اخلاقی موجود در جامعه، فعالان قرآنی را ناراحت کرده است خاطرنشان کرد: استان گیلان استانی قرآنی و انقلابی است که بزرگان قرآنی فراوانی را به جامعه تحویل داده است.

وی با تاکید بر اینکه براساس آیات قرآن کریم امروز اصلی‌ترین نیاز جامعه ما وحدت است اظهار داشت: ما می‌توانیم با تمسک به قرآن و اهل‌بیت وهمچنین پیروی از مبانی ولایت و ولایتمداری در مقابل دشمنان داخلی و خارجی ایستادگی کنیم‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اعلام اینکه آمریکا و اسرائیل در مقابل ملت ایران هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و آل سعود هم عددی نیست که بخواهد برای ما نگرانی ایجاد کند افزود: ایستادگی ملت ایران در مقابل دشمنان نتیجه تمسک به قرآن است.

علیزاده تجلیل از فعالان قرآنی را تجلیل از تمامی معارف ارزشمند اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فعالان قرآنی استان گیلان باید تلاش کنند تا در حوزه وقف‌های قرآنی نیز اقدامات مناسبی انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان قرآن کریم و آیات آن را کتاب و آیاتی انقلابی دانست و عنوان داشت: شاهد هستیم که مقام معظم رهبری در تمامی دیدارهای خود به لزوم نگاه انقلابی به مسائل جهان تاکید دارند.

انتهای پیام/ ز

R7877/P41362/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۵۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی بامداد پنجشنبه پس از بازگشت از سفر رسمی به دو کشور پاکستان و سریلانکا، در گفتگویی درباره نتایج و دستاورد‌های این سفر گفت: بخش اول سفر ما به پاکستان بود که مردم آن علاقه بسیاری به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شور و شوق و نشاط مردم پاکستان نسبت به مردم ایران بالاست، افزود: علیرغم برخی محدودیت‌های امنیتی برای حضور در اجتماعات، اما در آن بخش از اجتماعات نخبگان علمی و فرهنگی که حضور یافتیم، با استقبال و شور و نشاط بالای مردم پاکستان مواجه شدیم که این مقدار ابراز علاقه به امام راحل، رهبری معظم انقلاب، انقلاب شکوهمند اسلامی و مواضع جمهوری اسلامی طبیعی بود.

رئیسی دیدار‌های صورت گرفته با مسئولان عالی پاکستان را هم عمدتا ناظر به کارها، همکاری‌ها و مسائلی دانست که در گذشته با پاکستانی‌ها دنبال می‌شد و به هر دلیلی دچار وقفه شده بود و اظهار داشت: از جمله درباره همکاری‌ها در حوزه انرژی تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد این همکاری‌ها با قوت ادامه پیدا کند. همچنین در حوزه همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با موافقت دو کشور رسیدن حجم مبادلات به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول هدف‌گذاری شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دیدار‌هایی که با فعالان اقتصادی پاکستانی داشتیم آنها مصمم بودند کار را به نحوی دنبال کنند که در زمان کوتاهی به حجم تجارت ۱۰ میلیارد دلاری برسیم، تصریح کرد: در حوزه کار فرهنگی نیز به دلیل قرابت‌های فرهنگی و ارتباطات همسایگی قلبی و قبلی تصمیمات خوبی اتخاذ شد و در مجموع آنچه ضرورت داشت میان دو کشور در جلوه اسناد همکاری متجلی شود، انجام شد. همچنین در مذاکرات صورت گرفته با مسئولان عالی دو ایالت پنجاب و سند نیز که همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی زیادی با ایران دارند، توافق شد موانع گسترش همکاری‌ها رفع و کار با قوت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به بخش دوم سفرش به سریلانکا، خاطرنشان کرد: اولین موضوع سفر به سریلانکا که ارتباطات خوبی با ما دارد، افتتاح طرح بزرگ و چند منظوره برق‌آبی در این کشور بود که از سوی شرکت ایرانی فرآب با تکنولوژی کاملا به‌روز و سطح بالا و پیچیده و کار علمی قابل توجه اجرا شده بود. بهره‌برداری از این سد خبر خوبی برای مردم سریلانکا بود و قرار شد نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی از ایران به سریلانکا کار با قوت دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صدور خدمات فنی-مهندسی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها همکاری‌های خوبی با کشور‌های همسو، همسایه و آسیایی داشته باشیم، گفت: موضوع دوم سفر به سریلانکا گسترش تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور بود که تصمیمات خوبی درباره آنها اتخاذ شد.

رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه ارتباط با کشور‌های آسیایی به ویژه پاکستان و سریلانکا در حوزه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیش از پیش گسترش یابد، افزود: این سفر در مقطع فعلی می‌تواند گام مثبتی در جهت توسعه روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل باشد.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط منطقه، تحولات اخیر و نیز مسئله غزه نَفس برگزاری این سفر چه دستاورد‌هایی داشت؟ گفت: این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود، اما انجام آن در این مقطع نشان دهنده اقتدار، عزت و عزم جمهوری اسلامی برای توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های همسو و مستقل بود. منطقه و جهان این پیام را از این سفر دریافت کردند که جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن