Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم جلیلی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شهر ملی منبت از هم اکنون آماده برگزاری برنامه های پیش بینی شده همزمان با رویداد همدان 2018 است و از تمام ظرفیت های گردشگری خود برای جذب گردشگران استفاده می کند.
وی افزود: همایش ملی دستکندهای زیرزمینی یکی از برنامه های مهم همدان 2018 است که همزمان با برگزاری این همایش مرحله نخست طرح گردشگری شهر زیرزمینی سامن افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلیلی با بیان اینکه شهر زیرزمینی سامن یکی از ظرفیت های مهم گردشگری استان همدان به شمار می رود، بیان کرد: اقدامات لازم برای آماده سازی ورودی شهر زیرزمینی سامن در حال انجام است.
وی ادامه داد: قرار است مهمانان خارجی این رویداد بین المللی و حاضر در همایش دستکندها، یک روز خود را در ملایر سپری کرده و از نزدیک با ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی ملایر آشنا شوند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: در حال حاضر طرح ورودی شهر زیرزمینی سامن آماده و آزمایش های مورد نظر برای احداث ورودی و سازه انجام شده است.
جلیلی با اشاره به همجواری ساختمان اداره مخابرات سامن با شهر زیرزمینی، بیان کرد: حدود 97 مترمربع از زمین مخابرات تملک شده و به دلیل اینکه فضای زیر شهر زیرزمینی سامن خالی است و توان نگهداری سازه را ندارد، به احتمال زیاد ورودی شهر زیرزمینی از قسمت ساختمان مخابرات اجرا شود.
وی یادآور شد: تمامی اقدامات لازم برای نورپردازی فضای پایین شهر زیرزمینی انجام شده و امیدواریم طرح گردشگری را همزمان با همایش دستکندها در رویداد همدان 2018 افتتاح و برای ورود و بازدید گردشگران مهیا کنیم.
وی گفت: علاوه بر این سه جشنواره شیره پزی، جشن خوشه برتر و همایش ملی انگور چهارم تا پنجم مهرماه در این شهرستان برگزار می شود که یکی از برنامه های مهم ترکیبی ملایر همزمان با رویداد همدان 2018 است.
وی دومین جشنواره ملی منبت را از دیگر برنامه های شاخص و محوری این شهرستان در این رویداد بین المللی عنوان و اظهار داشت: این جشنواره 31 مردادماه به دبیری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود.
جلیلی ادامه داد: جشن فرعی این جشنواره ملی نیز از عید قربان تا غدیر در تعدادی از روستاها و بخش های سامن و جوکار از 31 مردادماه تا هشتم شهریورماه برگزار می شود.
وی برگزاری جشنواره باغ تاریخی سیفیه با دبیری شهرداری ملایر در مهرماه و همایش ملی توسعه گردشگری با دبیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر را از دیگر برنامه های شاخص ملایر در رویداد همدان 2018 عنوان کرد.
جلیلی اضافه کرد: علاوه بر این همزمان با رویداد همدان 2018 ملایر میزبان شصتمین جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان از 15 تا 18 شهریور ماه و مسابقات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در سطح ملی است.
وی ابراز امیدواری کرد: ملایر با تمامی قابلیت ها و پتانسیل های گردشگری، جاذبه های فرهنگی و تاریخی و صنایع دستی بتواند سهم مهمی را در جذب گردشگران همزمان با رویداد همدان 2018 کسب کند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از 340 اثر تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده که از این تعداد 200 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و بیش از 25 اثر آن شاخص و 2 اثر ارگ باستانی نوشیجان و شهرزیرزمینی سامن نامزد ثبت جهانی است.
همدان در سالجاری میلادی میزبان 2 رویداد مهم بین المللی است که با توجه به انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 میزبان 500 عضو از بیش از 150 کشور وابسته با سازمان جهانی گردشگری و همچنین میزبان وزرای خارجی 34 کشور آسیایی در سال جاری میلادی است.
2087/7528
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 دانشگاه آزاد اسلامی زمین شاخص صنایع دستی و گردشگری گردشگری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود

پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با هدف عرض ارادت شاعرانِ شعر کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع) در همدان برگزار می‌شود.

این مراسم همراه با نکوداشت چهره برجسته شعر کودک و نوجوان رضوی استاد «جواد محقق» است، هم‎چنین در این مراسم کتاب «این لحظه‌ها را دوست دارم» اثر مریم زرنشان رونمایی می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‏‎گیرد.

این جشنواره رضوی پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی و به همت دبیرخانه پانزدهمین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)