Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:45:54 GMT

رشته های کارآمد در فنی و حرفه ای ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۱۷۳۳

رشته های کارآمد در فنی و حرفه ای ایجاد می شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه گفت: در راستای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در استان، رشته های موازی و حرفه هایی که راهگشای اشتغال استان نیستند را حذف و رشته های کارآمد جایگزین می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یاور محمدی روز شنبه در نشست با اعضای انجمن صنفی صنایع دستی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، حمایت از آموزشگاه های آزاد در راستای افزایش رونق اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تقویت این آموزشگاه جزء برنامه های این اداره کل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: نگاه به مشکلات و برون رفت از دغدغه ها و رسیدن به نقطه مطلوب باید با نگاه کارشناسی و دقیق تر به موضوعات مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه در ادامه افزود: به منظور تقویت بخش خصوصی و سیاست‌های حمایتی از آموزشگا‌ه های فنی و حرفه‌ای، پیگیر ارائه تسهیلات به این بخش هستیم.
در ادامه اعضای انجمن صنفی صنایع دستی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد، به ارائه برخی از مشکلات آموزشگاه های آزاد از جمله عدم وجود بازار فروش، آموزش های موازی و پایین بودن توان مالی آزموشگاه ها پرداختند و خواستار ایجاد مکانی برای ارائه تولیدات و محصولات آموزشگاه های صنایع دستی به عنوان نمایشگاه شدند.
از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 927 نفر دوره در آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان آموزش های مورد علاقه خود را فرا گرفتند که به ترتیب سه هزار و 303 نفر دوره خواهران و 624 نفر دوره برادران بودند.
اکنون آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن 21/6 درصد اعلام شده است.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فني و حرفه اي آموزشگاه آزاد كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۱۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • یکی از بهترین آموزشگاه‌های آرایشگری مردانه در تهران با مدرک بین المللی
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟