Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۳۸۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای مواجهه با هرگونه سناریو اقتصادی علیه کشور خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه شنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان پاکدشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: با دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از نماینده سه قوه که تا کنون دو جلسه آن تشکیل شده، تصمیم‌های مناسبی اتخاد و گزارش آن نیز به رهبری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت هیچگاه ادعا نداشته در شرایط کنونی جامعه به تنهایی قادر است امور را اداره کند بلکه همکاری بخش خصوصی و بویژه مردم همچنان که توانست نظام را در دوران جنگ تحمیلی و برهه‌های حساس سربلند سازد، این بار نیز این این مشارکت می‌تواند کشور را به پیش ببرد و اداره کند.

نوبخت گفت: از تمامی افراد، بخش خصوصی و مردم دعوت می‌کنیم نظرات اجرایی و عملیاتی که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام قابل اجراست را به دولت منتقل کنند تا از آن‌ها استفاده شود؛ دولت آماده است هر سیاستی که نیاز به اصلاح داشته باشد را بازنگری کند و روش‌های جایگزینی که برای مردم موثرتر باشد را انجام دهد.

وی با اشاره به تهدید‌های اقتصادی استکبار جهانی علیه ایران اسلامی بیان کرد: یکی از قدرت‌های بزرگ جهان ما را تهدید به تحریم کرده است و نمی‌توانیم این تهدید بزرگ را نادیده بگیریم، امروز همه افراد وظیفه دارند کار‌ها را به روز و بهنگام انجام دهند و آن را به آینده موکول نکنند.

سخنگوی دولت تأکید کرد: امروز جنگ اقتصادی علیه ملت ایران اسلامی در حال شکل گرفتن است و باید برای مقابله با آن ساز و کار مناسب اقتصادی را طراحی کنیم. دولت با اختصاص ۳۸۴ هزار میلیارد تومان اعتبار خود را برای مواجهه با هرگونه سناریو اقتصادی آماده کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به سفر یک روزه خود به پاکدشت گفت: رسیدگی به وضعیت فاضلاب شهرستان، بررسی مشکلات بیمارستان زعیم، تأمین برق و رفع مشکلات شهرک صنعتی و نیز اجرای کمربندی جنوبی شهرستان از جمله مسائلی است که در شورای اداری پاکدشت به آن پرداخته شد.

نوبخت بیان کرد: برای استملاک معارضان کمربندی ۳۲ کیلومتری پاکدشت به اعتباری در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است که شهرداری اجرای آن را با استفاده از منابع داخلی تقبل کرده است.

وی گفت: برای اجرای این کمربندی به صورت مسیری چهاربانده به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تلاش داریم با استفاده از تبصره ۱۹ قانون بودجه که در آن امکان استفاده از ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شده، تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: تلاش می‌شود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کمربندی جنوبی پاکدشت در بودجه سال ۹۸ به عنوان یک طرح مشارکتی آورده شود.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در مسیر محور امام رضا (ع) واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصاد برنامه بودجه رهبر سخنگوی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالحسین روح الامینی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: دولت و مجلس در حساس‌ترین شرایط قدردانی از مردم را رها نکرده اند، تذکر بنده به ماده ۲۲ یعنی حفظ شان مجلس می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ملت عزیز شاهد هستند نمایندگان چند شیفته کار می‌کنند، تمرکز را بر روی حل مسائل و مشکلات اساسی همچون خودرو، مسکن، همسان سازی حقوق بازنشستگان گذاشته اند، اما شاهد هستیم با بی انصافی زیاد در فضای عمومی و گا‌ها نخبگانی انتقاداتی بر مجلس وارد است؛ وظیفه مجلس انقلابی و هیات رئیسه مجلس دفاع از شان نمایندگان است که به صورت تمام وقت کار می‌کنند از طرفی هم مورد انتقاد‌هایی قرار می‌گیرند، هیات رئیسه، روابط عمومی به ویژه سخنگویان مجلس بیشتر دستاورد‌های مجلس یازدهم را مطرح کنند.

روح الامینی در ادامه تاکید کرد: کالا‌هایی که در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد امروز مورد استقبال عموم قرار گرفته، اکثریت مردم پیگیر و در انتظار اجرایی شدن آن هستند، بر اساس آن که افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان را شاهد خواهیم بود موجب خرسندی بسیاری از مردم خواهیم شد.

نوری قزلجه: اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور در بودجه با عدالت بودجه ریزی همخوانی ندارد

غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان آباد در اخطار اصل ۵۳ مربوط به پرداختی ها، گفت: آقای رئیس جمهور و همکاران در این جدول ردیفی در خصوص اجرای مصوبات سفر آقای رئیس جمهور آورده شده است که نزدیک به ۲ همت اعتبار به آن اختصاص داده شده است و ۷۵۰ میلیارد تومان آن هزینه‌ای است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هزینه‌ها در بخش هزینه‌ای و جداول بودجه آورده شده است، در جایی از بودجه عنوان شده که تقریبا ۹۵ هزار همت به دولت داده می‌شود تا همگی به صورت هزینه‌های بلاعوض به عنوان هزینه سفر صرف شود؛ اختصاص ردیف اعتباری برای سفر رئیس جمهور بدعت محسوب می‌شود که با عدالت بودجه ریزی و اقدامات کارشناسی همخوانی ندارد، بی تردید انحرافاتی با اختصاص این اعتبار در مناطق مختلف رخ خواهد داد و در بودجه دستگاه‌های اجرایی هزینه‌های مربوط به سفر مشخص نخواهد بود، امیدواریم با این ردیف اختصاص داده شده مخالفت شود. 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

دیگر خبرها

  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد