Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- ایرنا- نماینده جنبش امل لبنان در ایران گفت: تحریم های آمریکا نه تنها ایران را ضعیف نکرد بلکه فرصتی مناسب برای توانمند شدن ایران در منطقه و دستیابی این کشور به فناوری های جدید و پیشرفته فراهم کرد.

به گزارش ایرنا سید صلاح فحص شامگاه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه بزرگداشت شهید چمران در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به کارشکنی های آمریکا در منطقه و تشدید تحریم ها علیه ایران اظهار داشت: ترامپ از نظر روانی تعادل کافی نداشته و مشخص نیست که چه اهداف را دنبال می کند اما به عقیده ما آمریکا نباید هرکاری که دلش می خواهد در منطقه انجام داده و انتظار سکوت کشورهای منطقه را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درسال های اخیر منطقه دستخوش تغییرات زیادی شده و آمریکا دیگر جایگاه سابق خود را ندارد و روز به روز در حال ضعیف شدن است.
نماینده جنبش امل لبنان در ایران گفت: آمریکا در گذشته به تنهایی خود را حاکم جهان می دانست اما با قدرت گرفتن کشورهای ایران، روسیه ، چین و چند کشور دیگر این کشور روز به روز ضعیف تر شده و همین امر موجبات نگرانی سردمداران آن را فراهم کرده است.
وی بیان کرد: آمریکا در سال های اخیر و به خصوص در ماه های گذشته به خیال خود باعث ایجاد هراس در کشورهای منطقه شده اما هرگونه تحرک این کشور در منطقه و اقدام نظامی که انجام داده بی اثر بوده و در نهایت دود آن به چشم خودش رفته است.
فحص تصریح کرد: آمریکا پس از انقلاب اسلامی ایران تلاش فراوانی برای آسیب زدن به ایران داشته و با ایجاد جنگ تحمیلی و تحریم های پس از جنگ قصد داشت به انقلاب ضربه وارد کند اما به این نکته توجه نداشت که اعمال تحریم ها علیه ایران، این کشور را قدرتمند تر کرد.
وی افزود: جنگ تحمیلی تجربه های ایران را در جنگ سخت افزایش داد و این کشور را اکنون به یکی از قدرت های منطقه تبدیل کرده است.
نماینده جنبش امل لبنان در ایران گفت: ایران در دوران تحریم به دستاوردها و فناوری هایی دست پیدا کرد که همه آن ها را در گذشته از خارج وارد می کرد اما تحریم ها فرصتی مناسبی برای رشد ایران فراهم ساخت که شاید آمریکا این پیشرفت را در خواب هم نمی دید.
وی همچنین باتجلیل از شهید چمران گفت: این شهید والا مقام تنها متعلق به ایران نبوده بلکه از جایگاه بالایی در لبنان و تمامی جنبش های ازادی بخش در سراسر جهان برخوردار است.
نماینده جنبش امل لبنان در ایران ادامه داد: شهید چمران دانشمندی عارف و هنرمندی فرهیخته بود که همواره با محرومان هم درد و با ظالمان دشمن بود.
وی بیان کرد: درطول تاریخ هیچ فرد دیگری با این ویژگی های منحصر به فرد وجود نخواهد داشت همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند که زندگی کنید آنگونه که شهید چمران زندگی کرد و این نشان از جایگاه بالای این شهید نزد رهبر کبیر انقلاب بود.
فحص تصریح کرد: شهید چمران در جنگ های نامنظم و چریکی در لبنان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی نقش برجسته و تعیین کننده ای داشت و رشادت های این شهید والامقام هیچگاه از ذهن مردم لبنان پاک نمی شود.
وی تصریح کرد: سال ها است که بسیاری از شیعیان لبنان نام چمران را روی فرزندان خود می گذارند و این نشان از ارادت خاص مردم این کشور به این شهید بزرگوار است.
نماینده جنبش امل لبنان در ایران شهید چمران را بنیانگذار جبهه مقاومت در لبنان در کنار امام موسی صدر برشمرد و گفت: اگرجبهه مقاومت اکنون در جنوب لبنان به پیروزی دست یافته است همگی به برکت رشادت های شهید چمران و رهبری امام موسی صدر بوده است.
7152/6002/6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بزرگداشت شهيد چمران خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۵۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است / با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی؛ نشانه تحریم‌ناپذیری ایران
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد