Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم های ملی ایران و پرتغال در حالی آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 را دوشنبه شب برگزار خواهند کرد که هر دو تیم شانس صعود به مرحله حذفی این رقابت ها را دارند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آستانه این دیدار حساس سایت «نشریه آ اس اسپانیا»  رویارویی کارلوس کی روش با شاگردان سابقش را سوژه گزارش خود قرار داده و می نویسد:
پرتغال رو در روی ایران قرار خواهد گرفت، در نبردی که می تواند یک نبرد خانگی محسوب شود ، زیرا کارلوس کی روش پرتغالی مسئول هدایت این تیم آسیایی است.
این مربی پرتغالی در دو مقطع هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت : از 1991 تا 1994 و از سال 2008 تا 2010.
در دومین مقطع او در جام جهانی آفریقای جنوبی مربی پرتغال بود، جایی که وی با گل مشهور ویلا مقابل اسپانیا حذف شد. از آن تیم پرتغال هنوز چهار نفر از شاگردان سابق کارلوس کی روش به نام های بتو، پپه، برونو آلوس و کریستیانو رونالدو،در تیم فعلی حضور دارند.

 

اما جالب ترین بخش داستان رویارویی ایران و پرتغال، توسط دو سرمربی رقم می خورد. کارلوس کی روش 35 سال پیش مربی همتای خود، فرناندو سانتوس بود. مربی فعلی ایران یکی از کمک مربیان پرتغال در سال 1983 بود و به عنوان دستیار ماریو ویلسن افسانه ای کار خود را شروع کرده بود، در حالی که فرناندو سانتوس یکی از بازیکنان آن روزهای پرتغال بود .
امروز، بیش از سه دهه بعد، سرنوشت خواسته است که آنها را در جام جهانی رو در روی هم قرار دهد، نه چیزی بیشتر و نه کمتر.
با وجود گذشت زمان و اینکه دو مربی امروزه چگونه بازی می کنند، مربی تیم ملی پرتغال قبلا عنوان کرده است که "کی روش دوست من بوده و همچنان دوست من خواهد بود، مهم نیست که در این مسابقه چه اتفاقی می افتد."

  بیشتر بخوانید: حاج صفی به دیدار برابر پرتغال می‌رسد مصدومیت ٢ ستاره پرتغال در آستانه دیدار مقابل ایران


انتهای پیام/

رویارویی سرمربی پرتغالی ایران و شاگردان قدیمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش جام جهانی 2018 روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت
  • سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری | زن اردبیلی شوهر سابقش را کشت
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • جنگ تن‌هاخ با روزنامه‌نگاران: حق سوال پرسیدن ندارید!
  • گزارش زنده: ملوان ۰-۰ سایپا
  • رویارویی حساس قرقیزستان و افغانستان
  • شاگردان شمسایی به دنبال اثبات قدرت/ نبرد ۴ تیم برای جام جهانی