Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه آزاد گفت: تمامی واحدها و مراکز آموزشی موظف هستند تا سه ماه آینده طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را تهیه و ارائه کنند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از دانشگاه آزاد، دکتر فرهاد رهبر در سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیروی انسانی را سرمایه اصلی دانشگاه دانست و افزود: ترکیب سرمایه‌های دانشگاه اعم از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، بناها و ساختمان‌های ملکی و نیروی انسانی، اصلی‌ترین کلید برون‌رفت از مشکلات دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های دانشگاه، ایجاد اشتغال است، گفت: صرف آموزش‌های تئوری و نظری به دانشجویان، وظیفه دانشگاه نیست، بلکه مأموریت اصلی دانشگاه تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و ایجاد اشتغال برای آنهاست.
رهبر گفت: کلیه واحدها و مراکز باید با شفافیت و عقلانیت و بکارگیری کلیه قوانین و مقررات تجاری، طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را اجرا کنند و در صورت وجود هرگونه ابهام، مشکل یا مانع، مراتب را از طریق دبیر هیأت امنای استان به سازمان مرکزی انتقال دهند. همچنین در انجام کلیه فعالیت‌های دانش‌بنیان، مشارکت با صاحبان ایده و سرمایه الزامی است، به طوری که در شرکت‌ دانش بنیان متعلق به دانشگاه، سهام‌دار محسوب شوند تا انگیزه لازم جهت مشارکت و فعالیت فراهم شود.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: در تمام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری، ارزش‌گذاری و نحوه تأمین منابع مالی نیز لازم است. جهت تأمین مالی این گونه برنامه‌ها باید صندوق سرمایه‌گذاری تأسیس شود تا کلیه مسائل مالی طرح‌های دانش بنیان از امور مالی دانشگاه مجزا باشد و برای اصلاح آیین‌نامه سهام‌داری دانشگاه نیز مکاتبات مقتضی صورت پذیرد.

*** راه اندازی مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت به منظور ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای
دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و واحد اراک نیز در این جلسه گفت: استفاده از سرمایه‌های موجود از جمله ساختمان‌های بی استفاده، نیروی انسانی مازاد، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی و دیگر پتانسیل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، راه‌گشای دانشگاه آزاد اسلامی در مشکلات آتی خواهد بود.
دکتر عباسعلی حیدری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بر درآمدهای حاصل از آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت برای ایجاد درآمدهای غیرشهریه ای تمرکز کرده است، گفت: مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک راه اندازی شده که از اعضای هیأت علمی واحد اراک برای تدریس استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه با فعالیت این مرکز، مشکل کامل نشدن ساعات موظفی استادان و اعضای هیأت علمی حل می شود، افزود: از ویژگی های دیگر این مرکز سرمایه‌گذاری نکردن جدید و استفاده از تجهیزات خود واحد دانشگاهی است.
دکتر عباسعلی حیدری خواستار به روزرسانی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مالی شد و افزود: آیین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان نیز مشکلاتی دارند که مانع رشد شرکت‌های دانش‌بنیان می شود، بنابراین تفویض اختیار، ترک تشریفات به استان نیز راه‌گشای بسیاری از مسائل خواهد بود.

*** رونمایی از طرح سامانه مشاوره تخصصی خدمات صنفی و صنعتی در واحد اراک
در ادامه سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور دکتر فرهاد رهبر، از طرح سامانه مشاوره تخصصی خدمات صنفی و صنعتی (متخصص) برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک رونمایی شد.
رویکرد اصلی این سامانه ارائه خدمات مشاوره، آموزش، توسعه فناوری و عارضه‌یابی توسط مجموعه‌ای از متخصصان دانشگاهی و صنعتی است.
سامانه متخصص بر پایه تجهیزات و آزمایشگاه‌های دانشگاهی و نیروی انسانی متخصص بنا شده است. این سامانه مجموعه متنوعی از صنایع را در بر می‌گیرد.
در این جلسه مقرر شد کلیه جوانب این فعالیت همانند موضوعات حقوقی در نحوه ارائه خدمات، توجه به ارائه خدمات مناسب و با کیفیت، بهره‌گیری از کارشناسان خبره و شناخته شده خارج از اعضای هیأت علمی واحد دانشگاهی و سایر موارد مربوطه با دقت بیشتری بررسی شود تا مجدداً بررسی شود.
سومین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی برای بررسی برنامه های عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری استان و ارائه پروژه‌های درآمدزایی واحدهای استان در راستای ایجاد درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور دکتر فرهاد رهبر، رؤسای واحدها و مراکز آموزشی استان مرکزی و رؤسای شوراهای تخصصی عصر دیروز (شنبه) در واحد اراک برگزار شد.
علمی**9157**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي طرح هاي سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری

علی محمدی ترکاشوند سرپرست معاونت آموزش و نماینده تام‌الاختیار آزمون‌های سازمان سنجش دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی شهرقدس اظهار کرد: چند وقتی است که خبر‌هایی در مورد کنکور‌های دو مرحله‌ای منتشر شده و آن هم این است که در سال ۱۴۰۳ کنکور در دو نوبت برگزار می‌شود، اما آیا این تاریخ‌ها و این تغییرات به نفع دانش‌آموزان است یا به ضرر آنها؟ باید اشاره کنم فرصت انتخاب و تلاش برای دانش آموزان در دو مر حله بازتاب بهتری خواهد داشت و با توجه به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳، ۵۰ درصد قطعی و از نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم است؛ از کنکور ۱۴۰۴ به بعد سهم سوابق تحصیلی ۶۰ درصد خواهد شد. این تغییرات تاثیر مثبتی در روند تحصیلی دواطلبان متقاضی تحصیلات عالیه خواهد داشت.

وی با توجه به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در برپایی آزمون سراسری در واحد شهر قدس افزود: امسال دانشگاه آزاد شهر قدس میزبان ۱۸۰۰ نفر داوطلب در گروه‌های علوم انسانی و علوم تجربی بود و به همت همکارانم این آزمون در روز‌های پنج شنبه و جمعه در تاریخ‌هایی که عرض کردم با موفقیت برگزار شد.

معاون آموزش دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس متذکر شد: پیشرفت علمی، اقتصادی، فرهنگی، توسعه کشور و توجه به ظرفیت بالای علمی مردم شهیدپرور و فهیم کشور اسلامی‌مان می‌تواند در گذر از بحران‌هایی مانند رکود اقتصادی، اشتغال و ناهنجاری‌های فرهنگی موثر باشد و امروز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با ورود به دهه چهارم فعالیت خود تلاش دارد زمینه رشد و شکوفایی علمی را با ایجاد مدارس عالی مهارتی، مراکز تحقیقاتی رشد، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین توسعه فعالیت‌های تحقیقی، پژوهشی و مهارتی فراهم کند.

محمدی ترکاشوند تبیین کرد: برای دستیابی به این اهداف طرح‌هایی با مدیریت دکتر افشاری ریاست واحد پیش‌بینی شده و سعی داریم با تیم‌سازی‌هایی که انجام می‌شود در راستای اجرای تحقق شعار سال گام برداریم و برای رسیدن به این مهم در گام اول با ایجاد رویداد صدرا ابتدا گام‌هایی برای اهداف منطقه برداریم و سپس با همکاری صنایع منطقه‌ای برنامه‌های از پیش تعیین شده را اجرایی خواهیم کرد؛ بنابراین در این زمینه برنامه ریزی‌هایی در واحد شهر قدس صورت گرفته است.

وی افزود: در ایام برپایی آزمون خودم شاهد بودم که همکارانم و استادان مجموعه واحد شهرقدس از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نکرده و خالصانه در مسیر مدیریت صحیح ایام آزمون گام برداشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین + فیلم و عکس
  • فیلم و عکس | تلألو اردوی جهادی در روستای «زاری» اسفراین
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری