Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع > سپاه و بسیج - همشهری آنلاین:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی هیچ کشور همسایه‌ای تهدید نظامی علیه ایران، انقلاب و ملت نیست و تهدیدات امروز علیه ما فرا منطقه‌ای است که برای هر کدام طرح عملیاتی داریم.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در جمع پیشکسوتان رزمنده و استادان درس آشنایی با دفاع مقدس فارس در شیراز، افزود: به طور خاص تهدیدات فرا منطقه ای آمریکایی ها و صهیونیست ها را دربر می گیرد که اصلی ترین تهدید هستند و ممکن است در ادامه نوعی جنگ نیابتی در منطقه ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جنگ نیابتی یک احتمال است و ما یاد گرفته ایم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم و برای هر تهدید یک طرح عملیاتی داشته باشیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: در این راستا هم ستاد کل نیروهای مسلح، هم رده های مختلف فرماندهی و هم نیروی انتظامی در مسایل داخلی برای پیشگیری از مشکلات، تنش ها، مسایل اجتماعی و امنیتی درون کشور همچون رویدادهای دی ماه 96و مسایل فرامرزی خود را آماده کرده است.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

سرلشکر صفوی اظهار داشت: وزن ژئوپولیتیکی ایران در منطقه در حال افزایش است و دشمنان چه بخواهند و چه نخواهند حرف اول و آخر را جمهوری اسلامی می زند و هیچ مساله ای بدون مشارکت ایران قابل حل نیست.

وی با بیان اینکه منطقه غرب آسیا در مقیاس جهانی بسیار با اهمیت است، گفت: قدرت های بزرگ فرامنطقه ای برای حضور در غرب آسیا در حال رقابت استراتژیک و ژئوپلیتیکی هستند و پیش بینی می شود این منطقه تا 12سال آینده پُر مساله ترین منطقه جهان باشد.

این مقام نظامی بیان کرد: جمهوری اسلامی به منزله یک قدرت منطقه ای وزنه ای سنگین و تعیین کننده مسایل امنیتی، دفاعی و سیاسی در منطقه خواهد بود.

مشاور فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی ها و صهیونیست ها نسبت به 10 سال قبل ضعیف تر شده اند، گفت: اگر این کشورها قدرت داشتند، می توانستند حکومت بشار اسد را به اتفاق عربستان، ترکیه، اردن و قطر که تا سال 2016 با آمریکایی ها هم پیمان بودند، ساقط کنند.

وی، در مورد وضعیت کنونی سوریه اظهار داشت: هم اکنون حدود 72 درصد خاک سوریه در اختیار دولت است و مابقی همچون ادلب، (منطقه ای در شرق فرات و مرز اردن) در اختیار تروریست ها است.

سرلشکر صفوی افزود: گروه های تکفیری داعش، جبهه النصره و احرار شام دستکم با 90 هزار تروریست از کشورهای مختلف به سوریه و عراق سرازیر شدند و در این میان هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا به طور رسمی اعلام کرد که داعش را آمریکا به وجود آورده است.

وی بیان کرد: دولت های سوریه و عراق از ایران درخواست کمک کردند و ما برای دفاع از بلاد مسلمین همانگونه که از فلسطین اشغالی و حکومت اسلامی فلسطین یعنی حماس و جهاد اسلامی حمایت می کنیم، برای عمق بخشی به دفاع استراتژیکی ایران به کمک سوریه و عراق رفتیم.

وی با تاکید بر اهمیت نقش حزب الله لبنان در سوریه بیان داشت: فرمانده ولایت مدار و شجاع حزب الله لبنان، نیروهای چریکی حزب الله را وارد سوریه کرد و آنها در طول این جنگ موفق شدند از نیرویی چریکی به ارتشی بدل شوند که از توانایی رزمی و موشکی سطح بالایی برخوردار است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تغییر راهبردی حزب الله از پدافند به آفند، گفت: مفهوم این تغییر برای رژیم صهیونیستی یک وحشت دائمی است، زیرا آنها مدام خواب می بینند که حزب الله در حال حفر تونل است و از این تونل ها مهمات و موشک را منتقل می کند و از همین رو در مرزهای شمالی فلسطین در زیر و روی زمین دیواری بتنی کشیده اند.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود ترامپ را شخصیتی نا آرام و نامتعادل خواند و گفت : او جنگ اقتصادی را با کشور های صنعتی و ایران آغاز کرده و به نظر نمی رسد بتواند با کره شمالی به نتیجه ای برسد.

سرلشکر صفوی همچنین با اشاره به پاره ای از مسایل و مشکلات داخلی، گفت: هم اکنون در اداره جامعه، اقتصاد و مسایل فرهنگی با برخی از مشکلات مواجه هستیم که باید با وحدت میان سه قوه حل شود.

برای قسمت دوم این نشست که قرار بود به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود، خبرنگاران به بیرون از جلسه هدایت شدند و این برنامه پشت درهای بسته ادامه یافت.

در همین زمینه: حق بازگشت و ادامه جهاد مسلحانه تنها راهبرد نجات قدس شریف راهبرد ایران در مقابل دشمنان دفاعی و بازدارندگی است ایران مقتدر شکست ناپذیر است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند

وزیر دفاع چین در دیدار با وزیر دفاع کشورمان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت:ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب اسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • چین از حق مشروع ایران در پاسخ به اقدام صهیونیست‌ها حمایت می‌کند
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • ایروانی: تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • ایروانی:تن‌ها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل