Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا نورا روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: مرز ریمدان با 2 سال تلاش و پیگیری شبانه روزی استانداری، مسئولان چابهار و مدیران کل سیستان و بلوچستان به عنوان مرز رسمی برای جابجایی کالا و مسافر مشخص شده است.
وی بیان کرد: مرز ریمدان می تواند بهترین نقطه برای جابجایی کالا و رونق و توسعه این منطقه محروم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست معاونت استانداری با اظهار تاسف از آماده نشدن زیرساخت های مرز ریمدان در طول 2 سال گذشته از مسئولان به ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خواست بیشتر از این مردم محلی و سرمایه گذاران را برای فعال سازی مطلوب بازارچه معطل نگذارد.
نورا به مشکلات بی آبی در نقاط شهری و روستایی، خشکسالی و خسارت های میلیاردی به کشاورزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: هر روز برای پیگیری مشکلات بی آبی و بررسی راهکارها با هدف حل این معضل در استانداری و مرکز کشور نشست هایی را برگزار می کنیم.
وی بر شیرین سازی و انتقال آب دریا برای استفاده در کشاورزی، صنعت و آشامیدنی شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: چابهار در همجواری آب های اقیانوسی با مشکلات شدید بی آبی مواجه است.
سرپرست معاونت هماهنگی و امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سند توسعه چابهار و سایر شهرستان های استان باید هر چه سریعتر آماده شود، خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد فرمانداران سراسر استان بر اساس تدوین سند توسعه است.
نورا گفت: چابهار یکی از بهترین نقاط کشور برای ترانزیت و ترانشیپ کالا و تجارت است و باید زیرساخت های آن توسعه پیدا کند تا مردم از حداقل امکانات بهره مند شوند.
وی بیان کرد: چابهار نیازمند فرودگاه بین المللی است تا سرمایه گذار به راحتی بتوانند از آن استفاده کند.
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه مسئولان دستگاههای اجرایی استان به ویژه چابهار باید روند سرمایه گذاری را تسهیل کنند و همکاری لازم را با سرمایه گذار داخلی و خارجی انجام دهند.
نورا تصریح کرد: هیچ مسئولی حق ندارد برای سرمایه گذار مانع ایجاد کند و موجب فرار آن به نقاط دیگر شود.
فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز در این نشست اظهار داشت: این شهرستان از نظر زیرساخت های بهداشتی، آب، برق، راه و حاشیه نشینی با مشکلات فراوانی مواجه است و یکی از محروم ترین نقاط کشور شناخته می شود.
غلامرضا مجیدی افزود: چابهار با مشکلات فراوان بی آبی مواجه است و باید برای رسیدن آب به مردم شهر و روستا، شیرین سازی و انتقال آب دریا مطالعه و اجرایی شود.
به گزارش ایرنا برخی از مسئولان سیستان و بلوچستان از جمله مدیران کل راه و شهرسازی جنوب، شیلات، آب منطقه ای، شهردار، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی، شورای اسلامی شهرستان چابهار، اداره برق و خانه کشاورز گزارشی از فعالیت های حوزه کاری خود را ارائه و بر حل مشکلات چابهار تاکید کردند.
همچنین در این نشست رستم کریمی به عنوان مشاور رسانه ای و مطبوعاتی فرماندار شهرستان ویژه چابهار معرفی شد.
3043**4042
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حاشیه نشینی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان شورای اسلامی صنعت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • زندگی پس از سیل در شهرستان دشتیاری - سیستان و بلوچستان + عکس
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • رونمایی از سند ۵ ساله توسعه شاخص‌های آموزشی، فضاها و نیروی انسانی سیستان و بلوچستان