Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ نایب رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان به بازار کالا عرضه نمی‌کنند، گفت: نوسان های نرخ دلار و عدم دسترسی به مواد اولیه شرایط نابسامان فعلی بازار را رقم زده است.
محمود هاشمی  اظهار کرد: شرکت های بزرگ پخش و تولید به دلیل نوسانات ارزی، محصول به بازار تزریق نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بازار تمام ذخیره خود را در چند ماه اخیر به متقاضیان عرضه کرده و در حالی که شرکت‌های تولیدی و عرضه کننده فقط کالا را به صورت نقدی به بنکداران عرضه می‌کنند، انبارها خالی از کالا و محصول است.
هاشمی خاطرنشان کرد: در گذشته فعالیت‌های اقتصادی بر پایه اعتبار طرفین انجام می‌شد اما در حال حاضر خرید از شرکت‌های عرضه کننده فقط به صورت نقدی است.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در حالی که مواد اولیه تولید گران شده، دسترسی به مواد اولیه در راستای تولید بسیار سخت است و این موضوع در کنار نوسانات قیمت دلار شرایط سختی را برای بازار و تولید رقم زده است.
هاشمی افزایش قیمت از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدی همچون کارخانه تولید فولاد و خودرو بر گرانی‌های اخیر در اقتصاد بی تاثیر ندانست و گفت: گردش کار در بازار وجود ندارد و به دلیل آنکه بازار آینده قابل پیش بینی برای خود متصور نیست، کسب و کار در آن به شدت کاهش یافته است.
وی بیان کرد: اقتصاد نیاز به ثبات نرخ ارز به ویژه دلار دارد تا تولیدکننده و توزیع کننده برنامه کاری خود را در کوتاه مدت و بلند مدت طراحی کند. شرایط در حال حاضر به گونه ای است که تولید کننده، توزیع کننده و فروشنده خرد توان قیمت گذاری کالا و خدمات را ندارند.
نایب رئیس اتاق اصناف ایران از مسئولان خواست با مردم و فعالان اقتصادی همراه و صادق باشند تا بازار و مردم از بلاتکلیفی خارج شوند.
طی ماه‌های اخیر نوساناتی در بازار ارز ایجاد شد که در نهایت منجر به تک‌نرخی شدن دلار شد اما پس از آن، برای اجرای بهتر این سیاست و جلوگیری از افزایش واردات و خروج ارز از کشور، قرار شد واردات کالا، اولویت‌بندی و با سه نرخ دلار انجام شود که بر این اساس کالاهای گروه اول که شامل اقلام اساسی و ضروری جامعه است با دلار ۳۸۰۰ تومانی باید وارد شود. کالاهای گروه دوم نیز باید با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود که شامل مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات تولید می‌شود و کالاهای گروه سوم نیز شامل سایر اقلام خواهد بود که نرخ دلار آن به صورت توافقی بین واردکننده و صادرکننده تعیین خواهد شد.
البته هنوز لیست دقیق هیچ یک از این کالاها اعلام نشده است که در این شرایط بازار و تولید به صورت دقیق از چگونگی تامین و قیمت کالای خود مطلع نیستند؛ لذا به نظر می رسد  باید هر چه سریع‌تر نسبت به اعلام لیست و شفافیت آن اقدام شود.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد24 وضعیت کارخانه ها شرکت های تولید و پخش نوسانات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۸۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل