Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا زینی وند مقدم صبح امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بررسی روی آموزش و پرورش استان داشته ام، ۶۰ جلسه کارشناسی با معاونان، مدیران، بدنه کارشناسی و ... تشکیل داده ام و سعی کرده ام آنچه که در گذشته اتفاق افتاده را رصد و آسیب شناسی کنم، اظهار داشت: مشکلات و نواقص و برنامه های لازم برای رفع آن ها را بررسی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سیاست من این است که بتوانم باتوجه به سیاست ها و اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های استان، کار کنم، تصریح کرد: استان از توسعه عقب افتاده و در هر شاخصی رتبه استان زیر ۲۵ است و این یک درد است،  همه هم آسیب را می دانیم اما اقدام عملی برای رفع این آسیب ها صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه بنا دارم چارچوبی تعیین کنم که با توجه به ظرفیت های استان نقشه راهی داشته باشیم، افزود: هرکجا فشار روی آموزش و پرورش بوده این دستگاه نتوانسته به رسالت خود عمل کند و از ریل خود خارج شده است.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه علت اصلی عقب ماندگی ها نیز سیاست زدگی، باندگرایی و مسائل طایفه ای است که در همه جوانب حاکم بوده گفت: امیدوارم بتوانم دستگاه تعلیم و تربیت را به ریل واقعی خود برگردانم و از سیاست زدگی و تصمیمات شتاب زده و نسنجیده دوری کنم.

وی با بیان اینکه تا الان هم حرف و شعارم را سعی کرده ام در عمل اجرایی کنم، تصریح کرد: ۴۸۰۰ مدرسه در استان داریم که حدود ۱۰۵۰ مدرسه کد تخریب خورده اند و ۶۰۰ مدرسه استاندارد داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه ۶۸۰ مدرسه در استان نیازمند به مقاوم سازی هستند و مابقی مدارس نیز مشکلات عدیده ای دارند که اصلاح و بازسازی آن ها کار سختی است، افزود: تدبیر کرده ایم برای این قضیه،  جلساتی با مجمع خیرین داشته ایم تا فضاهای آموزشی کل استان رصد شود و یک کار کارشناسی دقیقی انجام دهیم.

زینی وند مقدم با اشاره به اینکه یکی از معضلات و مشکلات در مناطق آسیب زا و پرخطر، نوع نگاه به آن ها بوده است، این مناطق رها شده اند و ده ها مدرسه متروکه شده در محلات حاشیه ای استان داریم، ادامه داد: ۱۰ تا ۱۵ فضا را شناسایی کرده ایم که می توان در قالب برنامه بودجه آن ها را تغییر کاربری داد.

وی با بیان اینکه در  محله پشت بازار خرم آباد یک مدرسه داریم که از محل صرفه جویی اعتبار گذاشته ایم تا آن را تغییر کاربری رفاهی و فرهنگی بدهیم، تصریح کرد: ۵۲ میلیون تومان صرف ایجاد یک گود زورخانه در فضایی که متروکه شده بود، کرده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان افزود: مدرسه ای در منطقه فلک الدین داریم که پیش از این به مکانی برای جمع آوری مواد ضایعاتی تبدیل شده بود؛ با برنامه ریزی صورت گرفته آن را تبدیل به یک زمین چمن خواهیم کرد و این نمونه کارهایی است که در همین مدت استارت زده ایم.

کد خبر 4332116

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش لرستان خرم آباد بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز مشهد خرم آباد یاسوج بیرجند مواد مخدر هفته قوه قضاییه تبریز کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد