Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی درباره شرایط بهسازی و نوسازی سینماهای ارومیه گفت: اخیرا جلسه ای با موضوع وضعیت سینماهای آذربایجان غربی برگزار و مقرر شد از میان فعال‌ترین سینماهای شهر یک مورد برای کمک به اهداف فرهنگی و هنری بهسازی و نوسازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده از میان سینماهای ایران و آزادی یک سینما انتخاب و تفاهمنامه ای با مسئول آن عقد می شود، همچنین برنامه احداث پردیس سینمایی به عنوان اولویت دوم در راستای نوسازی یکی از سینماها اجرا خواهد شد.

خدایاری اظهار کرد: از ابتدای سال چهار سالن استان به پخش دیجیتال مجهز شده و تا پایان سال سه سینمای دیگر نیز مجهز به پخش دیجیتال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه گفت: از ۱۹ سالن سینمای استان فقط سه سالن قابل استفاده است و مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری با اشاره به مشکلات سینماهای آذربایجان غربی عنوان کرد: بزرگترین مشکل سینماهای استان فقدان توجه مالکین سینماها به روزآمدسازی آنهاست.

این مسئول اظهار کرد: از گذشته تاکنون سینماها علاوه بر این که مکانی برای گذراندن اوقات فراغت افراد محسوب می‌شود به عنوان یکی از هنرهای مکانی- زمانی به شمار می‌آید که تاثیر بسیاری در ترویج فرهنگ و هنر جامعه دارد.

وی اضافه کرد: با رویت وضعیت کنونی سینماهای استان مشاهده می‌شود که تنزل توجیه ناپذیری در این عرصه رخ داده است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در پایان بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام یافته سینماهایی که در سال‌های گذشته غیرفعال شده اند، کاربری فرهنگ و هنری خود را از دست داده و به کاربری‌های نامربوط اختصاص یافته اند. این موضوع را می‌توان هشدار و زنگ خطری به منظور از بین رفتن مکان‌های فرهنگی آذربایجان غربی تلقی کرد چرا که سینما مکانی فرهنگی برای مردم به شمار می‌آید که می‌تواند نقش مهمی در ترویج هنر فیلم و سایر بخش‌های فرهنگی جامعه داشته باشد.

کد خبر 4332511 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: ارومیه استانداری آذربایجان غربی ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی جام جهانی 2018 روسیه کنسرت موسیقی سینمای مستند فیلم کوتاه نمايشگاه عكس برنامه تلویزیونی سریال ایرانی رادیو رادیو نمایش بازیگر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی طی سال گذشته در استان خبرداد.

بهروز محبی در گفت و گو با ایسنا افزود: طی سال گذشته ۴۳۲۰ مورد به تپه‌ها و بافت‌های تاریخی استان سرکشی شده است. 

وی از تشکیل ۸۱ پرونده قضایی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و گفت: در این راستا، ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و ۷۶ نفر دستگیر شدند. 

محبی اظهار کرد: طی سال گذشته ۲۴۱ مورد اخطاریه موثر صادر و ۱۶ مورد فلزیاب در استان کشف شد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تعامل با ۱۶۳ ارگان همیار تصریح کرد: ۳۳ انجمن میراث فرهنگی در استان طی سال گذشته راه اندازی شده است. 

وی با اشاره به آمار یگان حفاظت در سال جاری ادامه داد: طی سال جاری، ۷ مرد تجاوز به حریم، ۶ مورد مرمت غیر مجاز، یک مورد تخریب آثار تاریخی، ۵ مورد حفاری منطقه غیر ثبتی و ۲ مورد حفاری منطقه ثبتی در استان انجام شده است. 

محبی افزود: طی سال جاری ۷ پرونده تخلف تشکیل و ۱۵ اخطاریه مکتوب صادر شده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است