Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:05:45 GMT

مجوزی برای اکران فیلم خارجی نداده‌ایم

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۹۸۹۳۵

مجوزی برای اکران فیلم خارجی نداده‌ایم

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای صنفی نمایش، صدور هرگونه مجوز از طرف این شورا برای اکران فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور را رد کرد.

غلامرضا فرجی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره برخی اخبار منتشر شده از اکران دو فیلم خارجی در پردیس های سینمایی تهران، گفت: نمایش هرگونه فیلم خارجی در سینماهای کشور باید مجوز شورای صنفی نمایش را داشته باشد و این شورا در جلسات اخیر خود هیچ گونه مجوزی در این زمینه صادر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نمایش فیلم خارجی حتی در جلسات شورای صنفی نمایش، طرح موضوع هم نشده است و هیچ درخواستی هم نداشته ایم بنابراین برای اگر اثری اکران شده باشد بدون مجوز و غیرمجاز است.
سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: البته برخی پردیس‌ها به صورت انفرادی، مجوز مستقیم از وزارت ارشاد به صورت ماهانه می گیرند و در این صورت می توانند به صورت «سینما تک» یعنی تنها یک سئانس فیلم مورد نظر را اکران کنند.
فرجی خاطرنشان کرد: این موضوع حتما در جلسه آتی شورای صنفی نمایش بررسی و در صورت غیر مجاز بودن به کمیته تخلفات ارجاع داده خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طی چند روز اخیر برخی از رسانه ها از آغاز بلیت فروشی در دو پردیس «کورش» و «مگامال» برای اکران فیلم خارجی «تمام پول های جهان» به کارگردانی ریدلی اسکات خبر داده اند.
فراهنگ**9246**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اكران فيلم خارجي شوراي صنفي نمايش سينما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۹۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، مجوز اکران دو کمدی «عینک قرمز» به کارگردانی حسین مهکام و «تگزاس۳» به کارگردانی مسعود اطیابی صادر شد. حسین مهکام که اسفندماه سال قبل، پس از دو سال فیلم «احمد به تنهایی» را راهی اکران آنلاین کرده بود، فیلم «عینک قرمز» را سال گذشته تولید کرد و به تازگی پروانه نمایش آن را دریافت کرده است.

«عینک قرمز» فیلمی به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته است که طبق خبری که منتشر شده بود، بهمن ماه سال گذشته فیلمبرداری آن در تهران به پایان رسید.

علاوه بر حامد بهداد که به عنوان بازیگر اصلی فیلم معرفی شده است، رضا ناجی، الناز حبیبی و هادی کاظمی هم از دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

مهکام علاوه بر «احمد به تنهایی»، فیلم‌های «بی‌حسی موضعی» و «آزادی مشروط» را نیز در کارنامه دارد.

«تگزاس۳» نیز به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان پروانه نمایش دریافت کرده است تا فهرست کمدی‌های آماده اکران تکمیل‌تر شود. این فیلم هم در آذر ماه سال گذشته تولید خود را آغاز کرد و طبق شنیده‌ها قرار بود در اکران نوروزی قرار بگیرد که این اتفاق محقق نشد.

«تگزاس۲» در اکران سال ۱۳۹۸ به پرده نقره‌ای رسید و توانست بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گیشه سینمای ایران فروش داشت، پیش از آن هم «تگزاس ۱» در سال ۱۳۹۷ اکران و بیش از ۱۴ میلیارد تومان فروش را تجربه کرد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانی، ژاله صامتی و مهدی هاشمی بازیگران این فیلم اطیابی معرفی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • خدمات هوشمند دولت برای واحد‌های صنفی با صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد