Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری در دیدار پیش از ظهر پنج‌شنبه خود با استاندار سمنان به میزبانی مجتمع ولایت تبلیغات اسلامی مرکز استان، ضمن بیان اینکه وجود خانه عالم و همچنین استقرار روحانی در زمره مطالبات مردم استان است که نشان می‌دهد این مردم متدین در کنار مسائل مادی و عمرانی، به دنبال مطالبات معنوی نیز هستند، تأکید کرد: این نگاه مردمی رسالت دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی را بیشتر می‌کند لذا باید در این راستا بیش‌ازپیش کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم‌اکنون ۸۲ خانه عالم روستایی در سطح هشت شهرستان استان دایر هستند که با توجه به مطالبه مردمی ساخت پنج باب خانه عالم دیگر در دستور کار تبلیغات اسلامی در سال جاری قرار دارد که البته به دلیل محدودیت در تخصیص اعتبارات، همراهی دستگاه‌های اجرایی و مردمی در اجرای این طرح‌ها، می‌تواند روند تکمیلشان را تسهیل کند.

هدایت فکری و دینی مبتنی بر اسلام رسالت روحانیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه و ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی(ره)، گفت: هدایت فکری و دینی مبتنی بر درک اسلام ناب محمدی(ص) و بر اساس کتاب و سنت و همچنین تبیین اندیشه‌های ناب اسلامی و اهل‌بیت(ع)  در زمره رسالت‌های روحانیان در تبلیغ حکیمانه دین مبین اسلام به‌مثابه رسالت اصلی سازمان تبلیغات است.

شکری بیان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار با روحانیان و طلاب استان تهران فرمودند، روحانیان جایگاه بالایی در تبیین اندیشه دینی دارند لذا می‌توان برای این قشر سه ویژگی اصلی در نظر داشت که انقلابی بودن، عدم سلطه‌پذیری از ظلم و ظالم و درنهایت سازش‌ناپذیر بودن با استکبار و دشمن ازجمله این ویژگی‌ها هستند.

وی بابیان اینکه حضور هدایتگرانِ در عرصه خدمات اجتماعی و فرهنگی نیز وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی است، بیان کرد: اقامه نماز، گرامی داشت مناسبت‌های مذهبی و پاسداشت مناسبت‌های ملی و انقلابی، حضور در مراکز آموزشی و اقامه نماز در مدارس روستاها، هدایت و نظارت بر تشکل‌های مذهبی و قرآنی، اجرای گفتمان دینی در مدارس، فعالیت‌های آموزشی اعم از قرآن و نهج‌البلاغه، مشاوره مذهبی و حل اختلافات محلی و خانوادگی، مشارکت در امر توسعه و ترویج و جمع‌آوری زکات و همچنین فعالیت پیشگیرانه و فرهنگی در مسئله مبارزه با مواد مخدر در زمره دیگر رسالت‌های روحانیان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین درباره آسیب‌های اجتماعی موجود در روستاهای استان گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی می‌بایست از دورافتاده‌ترین نقاط روستایی استان و با استقرار روحانیان آغاز شود ما اگر بتوانیم با حضور روحانیان در روستاها، سلامت اجتماعی و فرهنگی را به وجود بیاوریم، به استحکام و پایداری خانواده در روستاها کمک شایانی کرده ایم که البته این امر به بهانه های مختلف خطاب به روحانیان اعزامی و مستقر گوشزد می شود.

کد خبر 4333039

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان تبلیغات اسلامی سمنان خانه عالم علی شکری بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شهرکرد شیراز خرم آباد مشهد مواد مخدر یاسوج بیرجند هفته قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل از جمله شهرستان‌های موفق در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در استان اصفهان بوده است، اظهار کرد: این طرح ملی به منظور ترویج گفتمان قرآنی در جامعه و به همت سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران وبیدگل با بومی‌سازی طرح ملی زندگی با آیه‌ها تولیدات مناسبی در راستای افزایش مشارکت شهروندان داشت، تصریح کرد: در اجرای این طرح بومی سازی شده، کلیپ‌های تفسیری سه دقیقه‌ای نکات تدبّری و مفاهیم آیات منتخب توسط حجت الاسلام «مهدی یوسفیان آرانی» معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه عامیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل بر عهده داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می‌شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ‌ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زدند.

وی گفت: قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

کد خبر 6094399

دیگر خبرها

  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • رسالت اصلی و وظایف ذاتی قوه قضاییه در اولویت است
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد