Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر روز پنجشنبه در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت خرم آباد در آیین اظهار داشت:بزرگداشت شهدا، تکریم راه شهدا است و شهید بهشتی یکی از معماران انقلاب اسلامی به شمار می آید.
حجت الاسلام قاسم متقی نیا ادامه داد: شهید بهشتی مقدمات حرکت پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) را ایفا کرد ، وی مظلوم زیست، مظلوم شهید شد و خار بر چشم دشمنان اسلام بود و برای اعتلای اسلام موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی شهید بهشتی را مظهر ابتکار دانست و گفت: این شهید بسیار معتقد بود و جانش را در راه اعتقادش تقدیم کرد و مسئولان جمهوری اسلامی باید از صفات وی الگوبرداری کنند.
وی بیان کرد: بین مفهوم خودسازی که شهید بهشتی عنوان می کند و مفهوم خودسازی که مسئولین در نظر دارند، نباید فاصله باشد.
امام جمعه موقت خرم آباد نظم، تواضع و حق پذیری را از صفات اخلاقی شهید بهشتی برشمرد و گفت: روحانیت در تقدیم شهدا همواره در راه انقلاب پیشتاز بودند.
حجت الاسلام متقی نیا با گرامیداشت یاد شهیدان صادقی و رحیمی دو شهید حادثه هفتم تیر آنان را چراغ راه سعادت در لرستان دانست.
وی با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار داشت: قوه قضاییه باید مرجع عدالت بوده و برای احقاق حقوق فردی و عمومی تلاش کند و اگر به خوبی عمل کنند مردم از حاکمیت خرسند خواهند بود.
حجت الاسلام متقی نیا مبارزه قاطع و صریح با مفسدان را از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: دست داشتن و چشم داشتن به فساد اقتصادی باعث کندی حرکت در مسیر انقلاب می شود.
در روز هفتم تیر 1360 آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از 70 نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، 27 نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.
شهید حجت الاسلام محمدحسین صادقی و شهید حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی از شهدای لرستانی هفتم تیر هستند.
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي شهيد بهشتي امام جمعه موقت خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست