Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:52:52 GMT

۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۲۰۲۷۸

۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار مهر، کرم علی قندالی شامگاه پنجشنبه در نخستین همایش جشنواره روستایی عشایری در ییلاقات دیزاب شهرستان طارم گفت:  عشایر نقش بسیار مهمی در تولید دارند و نباید از این‌ها غفلت کرد.

وی اظهار کرد: در برخی از جاها غفلت کرده و تعریف درستی از فعالیت‌های مربوط به عشایر نداشته‌ایم و در کجای دنیا می‌توان مردمی پیدا کرد که به‌صورت خودجوش در سطح کشور حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان امور عشایر ایران بابیان اینکه باید مردم را حفظ کنیم، ابراز کرد: باید ظرفیت‌سازی کنیم و از تکنیک‌ها و علم روز استفاده کنیم و بهره‌وری را بالا ببریم.

قند الی تأکید کرد: عشایر به لحاظ فرهنگی و به لحاظ کاری پرتلاش هستند و پایگاه‌هایی برای امنیت کشور می‌باشند و باید به این مردم توجه کرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه اشتغال و تولید در جامعه از اهم سیاست‌های پیش روی کشور است و ما باید از هر نوع امکاناتی که وجود دارد، ظرفیت‌سازی کنیم، گفت: در حال حاضر  ۲۵ درصد از تولیدات گوشت کشور مربوط به عشایر است، ۳۵ درصد صنایع‌دستی و ۲۸ درصد تولید دام سبک کشور توسط عشایر صورت می‌گیرد این در حالی است که تنها ۲ درصد جمعیت کشور را عشایر تشکیل می‌دهند.

رئیس سازمان عشایر ایران ابراز کرد: عشایر یک جمعیت مولد و کم‌توقع و کم‌هزینه هستد و بانوان عشایر ایران ظرفیت بسیار بالایی دارند و بااینکه کار کردن در این مناطق بسیار سخت است ولی بانوان نقش بسیار مهمی دارند و عشایر بزرگ‌ترین سرمایه کشور هستند.

قند الی با بیان اینکه در استان زنجان پتانسیل خوبی در بخش عشایری وجود  دارد،  گفت: باید از این فرصت به خوبی استفاده کرده و از فرصت های موجود در راستای تقویت اقتصاد جامعه استفاده کنیم.

کد خبر 4333491

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال روستا گرگان بوشهر خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز شهرکرد خرم آباد مشهد مواد مخدر یاسوج بیرجند هفته قوه قضاییه سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان

سبزواری فرماندار شهرستان اردکان گفت: اولین قرارگاه جمعیت شهرستان اردکان تشکیل و گزارشات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با موضوع حمایت از قانون جوانی و جمعیت ارائه شد.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در حوزه جمعیت که این فرهنگ باید از عموم مردم شروع و دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های دولتی موظفند که موانع را در اتاق بحث جمعیت برطرف کنند از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

فرماندار اردکان در رابطه با تکالیفی که دستگاه‌ها داشتند ادامه داد: انصافا در بررسی که امروز انجام شد حوزه شهرداری اردکان اقدامات خوبی را انجام داده از جمله سلسله نشست‌هایی با نام عشق و شیرینی برای زوج‌های جوان، برنامه‌هایی به صورت کارگاهی در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است

سبزواری گفت: در حوزه ورزش و جوانان هم یک مشکلی که ما داریم اینست که سمن‌های تخصصی جوانان در حوزه جمعیت سمنی نداریم یک ثمن بیشتر نیست این سمن‌های تخصصی و سازمان‌های مردم نهاد باید افزایش پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • جامعه عشایری سومین جامعه استان کرمانشاه
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر