Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -

اگر احساس مي کنيد اعتماد به نفس و خود باوري تان بسيار ضعيف است،توصيه مي کنيم اين مطلب را بخوانيد .
اعتماد به نفس حسي ذاتي نيست بلکه اکتسابي مي باشد ، بعضي از افراد داراي اعتماد به نفس بالايي هستند که حتي در در سخت ترين شرايط نيز اعتماد به نفس دارند اما بر عکس افراد ديگري هستند که به شدت دچار کمبود اعتماد به نفس هستند و با کوچکترين حرفي دچار احساس پوچي مي شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما چرا اين احساس مهم است و بر آن تاکيد مي شود ؟ چطور کمبود اين حس را مي توان جبران کرد؟
چرا اعتماد به نفس مهم است :
افرادي که خود را باور ندارند، دائما احساس پوچي و بي مقداري دارند.کمبود اعتماد به نفس مانند يک مانع بزرگ در مسير پيشرفت شما مي باشد و دائما شما را به عقب سوق مي دهد . اين افراد به کارهايي که انجام مي دهند باور ندارند به همين دليل تمام کارهايشان با شکست مواجه مي شوند .
به دليل نا اميدي شديدي که بر روح و افکار آنها حکم فرماست ، موقعيت هاي شان را به سادگي از دست مي دهند .اين افراد هميشه تصوير نامفهوم و گنگي از خود دارند و شناخت کاملي از خود و استعدادهايشان ندارند ،به همين دليل براي پيدا کردن راه صحيح زندگي شان با مشکل روبرو مي شوند .
حس اعتماد به نفس به شما اجازه مي دهد آزاد و مقتدرانه تصميم بگيريد و روابط بهتري را در زندگي اجتماعي و شخصي تان ايجاد کنيد .
چطور حس اعتماد به نفس خود را تقويت کنيم ؟
شما بايد به خود بقبولانيد که هر شخص داراي شخصيتي متمايز از ديگران است ،بدين معنا که شما در اين دنيا تک هستيد .
افرادي که دچار کمبود اعتماد به نفس هستند مدام رنگ عوض مي کنند .هنگامي که در کنار همسرشان هستند مشخصاتي که او دوست دارد از خود بروز مي دهند، در کنار دوستانشان شخصيتي متفاوت از شخصيت همسرشان هستند و به همين ترتيب در ساير روابطشان .
شخصيت خود را حفظ کنيد ، با تمام سلايق ، علايق و احساسات . خود را همان طور که هستيد نشان دهيد و رفتار کنيد .تمام استعدادها ،توانايي ها و خصوصيات شخصيتيتان را بر روي يک کاغذ بنويسيد اين کار به شما اعتماد به نفس مي دهد.
گاهي اوقات کمبود اعتماد به نفس ريشه در دوره ي کودکي و نوجواني دارد و بخاطر توصيفات نادرست و منفي که از سايرين بخصوص نزديکان خود شنيده ايد .
5 کليد طلايي براي افزايش اعتماد به نفس :
*قبول کنيد که حس خود باوري تان کم است :
باور کنيد که حس اعتماد به نفس تان کم است و براي حل اين مشکل تلاش کنيد .اگر شخصيت شما داراي خصوصيات توصيف شده در پاراگراف قبلي مي باشد ، همين الان که در حال خواندن اين مقاله هستيد ، خود را از غرق شدن نجات دهيد .
براي آغاز اين کار از فعاليت هاي روزمره شروع کنيد براي مثال در گفتگو ها و مکالمات روزمره تان تمرين کنيد .
شخصيت واقعي تان را ابراز کنيد :
اگر کسي شما را به راستي دوست داشته باشد به خاطر حسي که در کنار شما بودن پيدا مي کند ، هم چنان به رابطه اش با شما ادامه مي دهد اما اگر شخصي تنها شما را به اين دليل دوست داشته باشد که تمام صحبت هاي او را بدون هيچ چون و چرايي انجام ميدهيد ، در برابر او مانند يک ربات هستيد و از خود هيچ گونه اراده اي نشان نمي دهيد ، مسلما دوستي او واقعي نيست .
ابتدا اين تمرين را در محيط خانواده خود انجام دهيد ، به هنگام مصاحبت با والدين و خواهر و برادرتان ،هنگامي که از اين تمرين سر بلند بيرون آمديد و آمادگي لازم را پيدا کرديد اين بار در ميان اقوام و دوستانتان ، اين کار را انجام دهيد.
* در تماريني که انجام مي دهيد خود را باور کنيد و مطمئن باشيد که مثمر ثمر واقع مي شود در غير اين صورت در همان پله که هستيد خواهيد ماند .
در روابطي که داريد ، شخصيت واقعي تان را نمايش دهيد و ماسک خود را کنار بگذاريد ، تمام اين تماريني که انجام مي دهيد باعث تقويت اعتماد به نفس شما مي شود پس آنها را با جديت تمام انجام دهيد.
* در مرحله ي بعدي شما بايد استفاده از کلمه نه را ياد بگيريد :
شما قبلا و يا در حال حاضر اصلا از اين کلمه استفاده نمي کرديد . اما بايد به مواردي که مورد علاقه شما نيست جواب منفي بدهيد ، براي مثال اگر نامزدتان که به او علاقه داريد به شما پيشنهاد مي دهد که به ديدن يک فيلم اکشن در سينما برويد در حالي که شما به فيلم هاي رمانتيک علاقه داريد و اصلا به فيلم هاي اکشن تمايلي نداريد ، عقيده خود را بيان کنيد به جاي اين که آن را سرکوب کنيد .
* اين جملات مهم را به خاطر بسپاريد و مدام آنها را در طول روز تکرار کنيد :
از صبح که بيدار مي شويد تا شب هنگام که براي خواب آماده مي شويد اين جملات مثبت را تکرار کنيد :
من مي توانم بهترين باشم ، هر شخصي داراي توانايي هاي مخصوص مي باشد ، من توانايي هاي لازم براي انجام اين کار را دارم .شايد اين جملات به نظر شما خنده دار و کليشه اي برسند اما در طولاني مدت اثر فوق العاده ي آن را درک خواهيد کرد.
اما قبل از اينکه اين جملات را تکرار کنيد بايد احساسات منفي را از خودتان دور کنيد و به تغيير اساسي در خود اعتقاد داشته باشيد.
* به جاي اينکه از مشکلات فرار کنيد در برابر آنها ايستادگي کنيد :
به جاي اينکه از مشکلات فرار کنيد در برابر آنها بايستيد و موانع را از مسير خود برداريد ، با اجراي تمام اين تمارين گام به گام از حس کمبود اعتماد به نفس فاصله بگيريد و بر عکس سريعتر به خود باوري دست پيدا خواهيد کرد .
منبع: سيمرغ


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۲۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!
  • وزیر اسرائیلی: کل غزه را نابود کنید
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • به جای افتادن در چرخه باطل اخاذی و باج گیری به کارآگاهان پلیس اعتماد کنید!
  • هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد: این وضع را تمام کن
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید