Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@05:26:45 GMT

34 هکتار زمین برای دفن زباله آمل مصوب شد

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۱۸۰۳

34 هکتار زمین برای دفن زباله آمل مصوب شد

به گزارش خبرنگارایرنا،براساس مصوبه کارگروه زیربنایی مازندران درصورتی زمین به شهرداری آمل برای دفن زباله داده می شود که پساب آن به تصفیه خانه فاضلاب منتقل شود.
رئیس کارگروه زیربنایی مازندران مهمترین معضل چندین دهه این خطه شمال کشوررا تولید روزانه 2800 تا 3 هزار تن زباله اعلام کرد.
محمد اسلامی در این نشست تنها راهکار مناسب برای کاهش مشکلات پسماند در این استان را تفکیک زباله از مبداء و بهره گیری از تکنولوژی فراوری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : تاکنون مازندران در هر دو بخش موفقیت خوبی نداشته است و باید ازاین پس این برنامه دردستور کار شهرداری ها و سازمان های تابعه قرار گیرد.
استاندارمازندران نیز در این نشست اظهارداشت :باید از تکنولوژی روز دنیا برای فراوری زباله استفاده شود به گونه ای که بتوان آن را همانند کشورهای توسعه یافته درداخل شهر مستقر کرد.
اسلامی تاکید براستقرار نیروگاه زباله سوز و یا سایرتکنولوژی فراوری زباله درداخل شهررا جلوگیری از تحمیل هزینه مازاد به مردم برای حمل دانست.
وی با اشاره به واگذاری مشروط 34هکتار زمین برای زباله شهر آمل ، شهرداری این شهر را موظف به جمع آوری پساب زباله پس از اجرای طرح کرد.
*** تایید محل جدید از سوی محیط زیست
معاون عمرانی استاندارمازندران نیز در این نشست گفت که محل جدید حمل زباله شهر آمل در منطقه پاساکش از سوی محیط زیست به تایید رسیده است.
علی نبیان علت اصلی انتخاب محل جدید با وجود فاصله 50 کیلومتری تا شهر آمل را ناشی از محدودیت زمین در این شهرستان بیان کرد.
وی افزود : مصوبه کارگروه زیربنایی مبنی بر جمع آوری پساب و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب پیش از اجرای طرح اجرایی می شود.
براساس گزارش رسمی هم اکنون روزانه حدود 410 تن زباله آمل و 7 شهرو 72 روستا با گذشت چند دهه در منطقه عمارت در 30 کیلومتری جنوب این شهر دپو می شود.
براساس نظرکارشناسان دپو زباله دراین منطقه که در بالادست یکی از بزرگترین پروژه سدسازی در دست اجرا مازندران ( هراز)واقع است باعث نفوذ شیرابه و پساب پسماند به داخل سد می شود و با این رویکرد طرح انتخاب محل جدید پیشنهاد شد.
اگرچه کارشناسان آب واگذاری مکان جدید درمنطقه پاساکش در 50 کیلومتری شهر آمل را به دلیل دوری از شهرو تحمیل هزینه مازاد حمل بر گرده شهروندان آملی و احتمال نفوذ پساب و شیرابه به داخل سد هراز مکان مناسبی نمی دانند، ولی محدودیت زمین در شهر آمل و ضرب العجل دستگاه قضایی برای انتخاب محل جدید، کارگروه زیربنایی مازندران را مجبور به واگذاری مشروط این زمین به شهرداری آمل کرد.
براساس آمارهای موجود روزانه حدود یک هزار و 200 تن زباله در روستاها و یک هزار و 800 تن زباله در شهرهای مازندران تولید می شود و این رقم در ایام تعطیلات تابستان و نوروز به دلیل تعداد بالای گردشگر تا سه برابر افزایش می یابد.
این میزان تولید زباله از یک سو و نداشتن واحدها مجهز کمپوست و زباله سوز از سوی دیگر در استان باعث شده تا 27 نقطه جنگلی به وسعت بیش از 300 هکتار از بهترین جنگل های مازندران به انباشت غیراصولی زباله اختصاص یابد
/1899/6982
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تولید زباله دستگاه قضایی زباله زمین شهرداری جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به ضرورت شناسنامه‌دار کردن باغات مازندران گفت: تاکنون ۱۵ هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حسن رزاقی در همایش باغداران شهرستان قائم شهر، با اشاره به لزوم اطلاع رسانی به باغداران درباره اهمیت شناسنامه کردن باغ و دریافت پروانه کسب و کار گفت: شناسنامه دار شدن باغات در 22 شهرستان مازندران اجرا می‌شود و هم اکنون با همکاری مسئولان و کارشناسان اتاق اصناف کشاورزی مازندران در حال انجام است.

وی افزود: در طرح شناسنامه دار کردن باغات که در راستای تحقق اصل 44 قانون اساسی و با هدف واگذاری فعالیت کشاورزی و باغی به مردم انجام می‌شود، ساماندهی فعالیت باغداران مازندران و تولید محصول سالم که قابلیت صادراتی داشته باشد، اجرا می‌شود.

رزاقی گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از باغات مازندران شناسنامه‌دار شدند.

وی تاکید کرد:  پیش بینی می‌شود قبل از برداشت مرکبات امسال در شهریور، باغات مرکبات شناسنامه دار بشوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: 230 هزار بهره بردار مرکبات در مازندران داریم و در 160هزار هکتار باغات استان سالانه بیش از سه میلیون تن محصول مرکبات برداشت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید در باغات مازندران قابل توجه است و ارتقای کیفیت محصول برای صادرات ضرورتی است که باید به آن توجه شود.

رزاقی گفت: باغداران مازندران با شناسنامه دار کردن باغات می‌توانند در تولید مرکبات نقش ایفا کنند.

وی یادآور شد: عضویت باغداران و کشاورزان در اتاق اصناف کشاورزی هم یک فرصت برای باغداران بوده که می‌توانند در تعیین قیمت عادلانه محصولات مطالبه گری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود