Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر شریعتی درخصوص نحوه تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجو در نقاط مختلف از سوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعیین و به وزارت علوم ارسال می‌شود. زمانی که این مراکز با متقاضیان زیادی مواجه می‌شوند، در فرایند آزمون یا بعد از آن، نتیجه اصلاحیه ظرفیت‌ها که از سوی این مراکز ارسال شده به اطلاع داوطلبان رسانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وزارت علوم غالباً با درخواست دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو موافقت می‌کند و تنها در صورتی که استانداردهای لازم در این زمینه وجود نداشته باشد با درخواست آنها موافقت به عمل نمی‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص وضعیت پذیرش دانشجو در مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی گفت: براساس مصوبه شورای عالی عدالت اداری سال ۱۳۹۶ مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجوز پذیرش دانشجو ندارند اما با توجه به اینکه این مصوبه بعد از انتشار دفترچه آزمون‌ها ابلاغ شد، وزارت علوم با هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور با دستگاه‌ها در زمینه پذیرش دانشجو همراهی کردند.

دکتر شریعتی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۹۸ ظرفیت پذیرش دانشجو در کلیه مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی کشور صفر خواهد شد و وزارت علوم هیچ استثنائی در این زمینه برای هیچ مرکز آموزش عالی قائل نیست.

وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی تنها در صورتی که مکاتبات درخواست‌های خود برای پذیرش دانشجو را با دیوان عالی عدالت اداری و سازمان امور استخدامی کشور انجام داده باشد و در این زمینه موافقت آنها را جلب نمایند و این موافقت را به وزارت علوم اعلام کنند، مشکلی برای جذب دانشجو ندارند. اما تاکید می‌کنم این مراکز به هیچ عنوان برای مجوز پذیرش دانشجو به این وزارتخانه مراجعه نکنند و تا زمانی که هماهنگی‌های لازم را با مراکز مربوطه انجام ندهند اجازه جذب دانشجو نخواهند داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی دانشجو دستگاه های اجرایی علوم تحقیقات و فناوری معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است

به گزارش خبرآنلاین از فارس، صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902393

دیگر خبرها

  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش